جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونا از دستکش یا پوست دست عبور نمی‌کند و پوشیدن دستکش می‌تواند به عنوان یک هشداری برای افراد تلقی شود که دست‌های آلوده‌شان را نباید به چشم یا دهان و بینی خود بزنند.

ویروس کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از کانال خبری دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی نوشت: دکتر حسین عرفانی اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اقدام به پوشیدن دستکش می‌کنند و با همان دستکش‌های آلوده دست به گوشی‌های همراه و دیگر لوازم شخصی می‌زنند و با همان دستکش‌ها صورت، بینی و حتی چشم‌های خود را لمس می‌کنند که همین مسئله باعث انتقال بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: یکی از راه‌های مقابله با بیماری کووید ۱۹ در کشور رعایت بهداشت فردی و شستن دست با آب و صابون به طور مرتب و پرهیز از ترددهای غیرضروری به جاهای شلوغ است.

عرفانی گفت: راه‌های انتقال این ویروس از طریق تنفس، ترشحات و بزاق آب دهان و بینی افراد ناقل یا آلوده به بیماری کووید ۱۹ است.

بیشتر بخوانید: فیلم | مشکل بویایی پیدا کرده‌اید؟ | شاید کرونا دارید؛ این ویدئو را حتما ببینید

کد خبر 495741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    نمیدانم علیرغم اینهمه هشدار چرا کسی در اطراف ما کرونایی نیست و همچنان بر تعطیلی مغازه ها تاکید میکنند! برای ترمیم خرابیهای برق یا اب به کدام مغازه تعطیل برویم؟