یک شرکت بریتانیایی یک تست آنتی‌بادی یا پادتن ویروس کرونا را ساخته‌است که ۱۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و قیمتی حدود یک دلار خواهد داشت.

coronavirus test

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این تست که نمونه‌های اولیه آن برای تعیین اعتبار به آزمایشگاه‌ها فرستاده شده است ممکن است نقشی تاثیرگذار در مبارزه با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا پیدا کند.

شرکت تکنولوژی‌هیا بهداشتی مولوجیک (Mologic) سازنده این آزمایش که قبلا یکی نخستین آزمایش‌های بارداری در خانه هم ساخته بود، قصد دارد اگر کارآزمایی‌های این تست موفق باشد، تا اوائل ماه ژوئن (خرداد) آن را به بازار بفرستد.

«تست‌های آنتی‌بادی» برای این طراحی می‌شوند که افرادی را شناسایی کنند که قبلا دچار عفونت با ویروس شده‌اند و دستگاه ایمنی بدنشان آنتی‌بادی یا پادتن بر ضد ویروس تولید کرده است. پادتن یک مولکول پروتئینی است که می‌تواند با اتصال به عامل بیماری‌زا یا آنتی‌ژن (پادگن) آن را خنثی کند.

تست‌های فعلی برای ویروس کرونا «تست‌های آنتی‌ژن» هستند یعنی نشان می‌دهند آیا در حال حاضر فرد دچار عفونت با ویروس کرونا عامل کووید-۱۹ هست یا نه. این تست‌ها که بر تکنولوژی واکنش زنجیره‌ای پلی‌مراز (PCR) هستند از مولکول‌های برانگیزاننده یا پرایمری استفاده می‌کنند که دقیقا به هر توالی ژنتیکی متصل می‌شوند و باید در آزمایشگاه‌های پیچیده انجام شوند. نتایج این تست‌ها هم بعد از چند ساعت به دست می‌آید و قیمت بالایی هم دارند.

کارآزمایی نمونه‌های اولیه این تست در دانشکده پزشکی گرمسیری دانشگاه لیورپول و بیمارستان سنت جرج شروع شده است و همکارانی در کشورهای دیگر  هم این تست را ارزیابی خواهند کرد.

جو فیچت، مدیر پزشکی شرکت مولوجیک گفت در حالی که بسیاری از شرکت‌ها بر روی تست تشخیص خود ویروس عمل می‌کند، هدف این شرکت تولید تستی ارزان‌قیمت و در دسترس گسترده است.

از طرف دیگر دولت بریتانیا ۳.۵ میلیون تست آنتی‌بادی از شرکت‌های متفاوت دیگر خریده است و در حال بررسی آنها از لحاظ اعتبار  پیش از توزیع گسترده‌شان است.

کد خبر 495708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha