اسناد افشا شده نشان می‌دهند یک زن چینی که در بازار غذاهای دریایی هونان در شهر ووهان چین میگو می‌فروخت، نخستین کسی در این بازار بود که آزمایشش برای ویروس جدید کرونا مثبت شده است.

میگو

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل این زن ۵۷ ساله به نام وی جی‌شیان فروشنده میگوهای زنده در بازار هونان در ووهان بود. در ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ به دلایلی نامعلوم دمای بدن او بالا رفت و او به بیمارستان مراجعه کرد. این فروشنده اظهار داشت معمولاً وقتی مریض می شد، پس از تزریق یک آمپول، فردای آن روز حالش خوب میشد اما این بار ، حتی تزریق دو آمپول هم به وی کمکی نکرد.

او نهایتا در ۱۶ دسامبر به بزرگترین بیمارستان شهر، بیمارستان اتحادیه ووهان مراجعه کرد . بعداً مشخص شد که وی اولین کسی بوده که ابتلایش به کروناویروس در بازار هونان تایید شده است. گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این بازار منبع شیوع ویروس کرونا بوده است. با این حال ، متخصصان هنوز نتوانسته اند دریابند که چگونه و تحت چه شرایطی این ویروس می‌تواند از حیوانات حامل آن به انسان منتقل شود.

 کمیته بهداشت شهر ووهان در تاریخ ۳۱ دسامبر گزارش داد گروه اول مبتلایان  متشکل از ۲۷ نفر (شامل خانم وی) است. خبرنگاران نسخه‌ای از لیست بیماران مبتلا به ویروس کرونا دریافت کردند که بر اساس ان ۲۴ نفر از آنها با بازار هونان ارتباط داشتند و چهار نفر از آنها اعضای یک خانواده بودند.

قبلا روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست توانسته بود به اسنادی درباره نخستین فردی که دست یابد که به ویروس کرونا مبتلا شده بود و تماسی با بازار هونان نداشت. این مردی ۵۵ ساله بود با نام خانوادگی چن. در ۱۷ نوامبر (حدود یک ماه پیش از اعلام شیوع رسمی ویروس کرونا) دمای بدن او افزایش یافت و  به بیمارستانی در حومه شهر ووهان رفت. بیمار نتوانسته بود بفهمد در کجا مبتلا شده است. 

با وجود این اطلاعات هنوز هویت «بیمار صفر»، نخستین کسی که ویروس جدید کرونا را از یک حیوان واسط گرفته است، در چین شناسایی نشده است.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و  به دنبال آن مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. 

کد خبر 495695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • alireza IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 1
    عالی بود