پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: فعالیت موج دوم سامانه بارشی در این استان کاهش دمای روزانه و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

باران

به گزارش همشهری‌آنلاین، بهروز مراد پور پنج‌شنبه ۷ فروردین در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: این سامانه بارشی از جمعه شب آغاز و تا دوشنبه شب(۱۱ فروردین) در استان لرستان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: با فعالیت این سامانه بارشی در استان رگبار باران گاهی رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی کوهستانی رگبار برف، وزش باد شدیدو کاهش دمای روزانه پیش بینی می شود.

مرادپور با بیان اینکه تمام نقاط استان تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت ادامه داد:  در نقاطی از جنوب و جنوب شرق حداکثر بارش بیش از ۴۰ میلی‌متر تخمین زده می‌شود.

وی عنوان کرد: در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، مه‌آلود شدن هوا به همراه کاهش میدان دید افقی و در نواحی مستعد رگبار تگرگ و رخداد صاعقه انتظار می‌رود.

مرادپور گفت: هم استانی‌ها از تردد غیرضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی اجتناب کنند و بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی ،عدم صعود به ارتفاعات، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به ماهیت متغیر بارش‌های بهاری امکان تغییر در الگوی بارشی پیش رو وجود دارد که در صورت مشاهده ، اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 495619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha