پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

مدیرکل شرکت راه‌آهن منطقه شمال گفت: در حال حاضر این مسیر بازگشایی شد و امکان تردد قطارهای مسافری و باری فراهم شده است.  

قطار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رانش زمین در منطقه نرسیده به ایستگاه راه‌آهن دوآب در استان مازندران رخ داد و بر اثر این رانش زمین بخشی از کوه در این منطقه ریزش کرد و سنگ‌های کوه بر روی ریل راه‌آهن ریخت.  

خدایار طالبی افزود : قبل از رانش زمین و ریزش کوه در این منطقه، قطار باری عبور کرد که خوشبختانه اتفاقی رخ نداد.  

وی ادامه داد : اما بعد از آن و با ریزش کوه قطار مسافری که از تهران به سمت گرگان در حال حرکت بود متوقف کردیم تا عملیات جمع آوری سنگ‌ها و ایمن سازی ریل انجام شود.  

مدیر کل راه‌آهن شمال گفت: با تلاش مداوم پرسنل راه‌آهن این مسیر بازگشایی شد تا قطارهای مسافری و باری قادر به حرکت در این مسیر باشند.  

به گفته طالبی تا پیش از بروز بیماری کرونا علاوه بر حرکت قطارهای مسافربری ساری به مشهد و بالعکس، ساری به تهران و بالعکس، تهران به گرگان و بالعکس، ریل باس روزانه از سوادکوه به سمت گرگان حرکت می‌کرد که مسافران از این طریق جابجا می‌شدند.  

وی گفت : در حال حاضر به غیر از قطارهای باری، قطار مسافربری تهران به گرگان و بالعکس در این مسیر تردد می‌کنند که عدم فعالیت قطارهای دیگر مسیرها به دلیل کم شدن و گاها نبود مسافر می‌باشد.  

راه‌آهن شمال به عنوان بخشی از خطوط ریلی سراسری از سال ۱۳۱۶ فعالیت خود را آغاز کرد که از نظر قدمت جز شبکه ریلی قدیمی کشور به شمار می‌رود و طول مسیر این خطوط ۳۷۰ کیلومتر است.

در مسیر این خط راه‌آهن کشور ۲۲ ایستگاه وجود دارد که با توقف در این ایستگاه‌ها جابه‌جایی مسافران در این ایستگاه‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 495551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha