معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام هزار و ۸۰۰ بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی این استان در چهار روز اول فروردین سال جاری خبر داد.

بازار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان پنج‌شنبه ۷ فروردین اظهار داشت: به منظور پیشگیری و کنترل شیوع کرونا در سطح استان، برنامه‌های مداخله‌ای ویژه با مشارکت بازرسین سلامت محیط و کار این معاونت به اجرا در آمده است.

وی اضافه کرد: با انجام بازرسی، پایش و نظارت های کارشناسانه صورت گرفته، تعداد ۱۳۹ مورد از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و عمومی، پلمب شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام ۱۷۴ بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز جامع خدمات سلامت ۱۶ ساعته در استان خبر داد و افزود: علاوه بر مواد مذکور، بر ۱۴ مورد دفن جسد بیماران مبتلا یا مشکوک به ویروس کرونا در سطح استان نظارت به عمل آمده و در این زمینه مطابق با دستورالعمل های مربوطه اقدام شده است.

دکتر قادری یادآور شد: با توجه به اینکه مهمترین استراتژی پیشگیرانه از ویروس کرونا، قطع زنجیره انتقال است، برای کاهش مواجهات و ارتباطات مردم، تمام راسته بازارها، بازارهای سرپوشیده، تاناکوراها، پاساژها و مراکز تجمع با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط تعطیل شده است.

وی تاکید کرد: بازرسین سلامت کار دانشگاه هم ضمن نظارت بر انجام گندزدایی در صنایع استان و نیز آموزش کارگران و کارفرمایان، به پیگیری و بیماریابی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا مبادرت کردند.

تاکنون ۷۵۰ نمونه آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در کردستان گرفته شده که از این تعداد جواب ۲۹۷ مورد آزمایش مثبت و ۳۹۱ مورد هم منفی بوده نتیجه آزمایش ۶۲ نفر نیز هنوز مشخص نشده است.   

موارد مثبت ابتلای به کرونا در استان به تفکیک شهرستان ها شامل سقز ۱۰۶ نفر، بانه ۶۰، سنندج ۶۲، کامیاران ۱۱، قروه ۱۹، مریوان ۸، دیواندره ۱۰، بیجار ۱۶، دهگلان ۳ و سروآباد ۲ نفر است.  

تعداد قربانیان ابتلا به کرونا در استان را ۳۴ نفر است که ۱۵ نفر در سقز، هفت نفر در بانه، سنندج و قروه هر کدام سه نفر، مریوان، بیجار و کامیاران نیز هر کدام ۲ نفر جانشان را از دست داده‌اند.  

در بین مبتلایان به ویروس کرونا در استان ۳ کودک ۵، ۶ و ۸ ساله هم قرار دارند که آزمایش آنها مثبت بوده ضمن اینکه تاکنون ۹۰ نفر از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند نیز بهبود پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

کد خبر 495527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha