پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

رئیس اداره امور عشایر شهرستان دزفول گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و بارندگی اول هفته دوم فروردین، عشایر باید از مناطق پرخطر فاصله بگیرند.

عشایر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن پورفرخی، رئیس اداره امور عشایر شهرستان دزفول در استان خوزستان، پنج‌شنبه ۷ فروردین در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: عشایر باید از حضور در مناطق پرخطر شامل عباس آباد، زاویه‌ها، رودخانه فصلی سیاه منصور و کانال‌های آبیاری اجتناب کنند.

وی افزود: دستور قضایی در خصوص این مناطق اخذ و با همکاری نیروی انتظامی تذکر لازم به عشایر این مناطق داده شده ولی تعداد زیادی ازخانوارهای عشایری نسبت به جابجایی مقاومت می‌کنند.

پورفرخی گفت: مکان لازم برای اتراق و استقرار عشایر در فصل قشلاق از سوی ستاد بحران شهرستان در نظر گرفته شده و در حال حاضر ۲۰ خانوار در محل مذکور مستقر شده‌اند که خدمات آبرسانی سیار، تامین سوخت، تسهیلات تامین علوفه و سایر خدمات به آنها ارائه می‌شود.

طبق اعلام هواشناسی دزفول، سامانه بارشی از اوایل هفته آینده با وزش باد متوسط تا شدید وارد منطقه می‌شود که با رگبار، رعد و برق و بارش شدید، وزش باد متوسط تا شدید، گاهی تندباد لحظه ای و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات همراه خواهد بود.  

کوچ عشایر ممنوع شد

رئیس اداره امور عشایر شهرستان دزفول گفت: طبق دستور سازمان امور عشایر کشور، برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کوچ عشایر از همه استان‌ها به مقصد اصفهان و لرستان با جدیت کنترل می‌شود و ممنوع است.

کد خبر 495511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha