سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل برای حل بحران فزاینده در زیمبابوه وارد میدان شد.

خبرگزاری آلمان از نیویورک و آکرا گزارش داد، بر اساس به اعلام یکی از سخنگویان سازمان ملل، بان کی مون روز دوشنبه در حاشیه کنفرانسی در آکرا، پایتخت غنا، با مورگان چانگیرای، رهبر مخالفان زیمبابوه ملاقات کرد.

پس از این مذاکرات، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد با ژاکیه کیکوته (Jakaya Kikwete)، رییس دولت تانزانیا که ریاست اتحادیه آفریقا را عهده‌دار است، درباره امکان حل این بحران رایزنی خواهد کرد.

بان بار دیگر خواستار آن شد که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در زیمبابوه هر چه سریع‌تر منتشر شود.

درخواست مخالفان

مذاکره با چانگیرای به پیشنهاد رهبر مخالفان زیمبابوه صورت گرفت. وی از بان خواست تا در مداخله مشترک سازمان ملل و اتحادیه آفریقا مساله زیمبابوه حل و فصل شود.

تلاش‌های کشورهای همسایه برای میانجی‌گری در این کشور آفریقایی به شکست انجامیده است. میشله مونتاس، سخنگوی بان اعلام نکرد دقیقا چه زمانی قرار است دبیرکل سازمان ملل با کیکوته ملاقات کند.

با وجود درخواست‌های مکرر جامعه بین‌المللی، نتایج انتخابات ریاست جمهوری زیمبابوه که سه هفته پیش برگزار شده، هنوز منتشر نشده است.

مخالفان که شمارشی موازی در زمان برگزاری انتخابات داشته‌اند، خود را پیروز این عرصه می‌دانند، اما رابرت موگابه، رییس جمهور این کشور چنین ادعایی را رد می‌کند.

کد خبر 49539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز