مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

رئیس کل دادگستری استان قزوین در جلسه طرح طلایه داران صلح و سازش گفت: این طرح امسال به صورت آزمایشی در استان اجرا می‌شود.

صلح

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام قدرتی گفت: این طرح به صورت آزمایشی امسال به مدت ۴ ماه در استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: اجرای آزمایشی این طرح یک افتخار بزرگ برای استان است و امیدواریم با تدبیر مسئولان و مدیران نتیجه بخش باشد تا بتوان آن را در سطح کشور نیز اجرا کرد. چنانچه این طرح به خوبی اجرا شود یک انقلاب بزرگ در کاهش ورودی به دستگاه قضایی خواهیم داشت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: مختصر طرح طلایه داران صلح و سازش از این قرار است که اولا مردم مشارکت بیشتری در حل و فصل اختلافات خودشان خواهند داشت، ثانیا:در تمام نهادهای عمومی و دولتی این طرح به طور گسترده اجرا می‌شود، ثالثا افرادی متخصص و معتمد از بخش‌های مختلف عهده دار اجرای این طرح هستند و حل اختلافات کوچک صنوف و بخش‌های مختلف به خود آنان سپرده می‌شود.

این مسئول افزود: طی این طرح با تشکیل گروه‌های ۵ نفره همیاران صلح و سازش در ادارات، نهادها، اصناف و مساجد تلاش می‌کنیم هر اختلافی که مطرح می‌شود بر اساس موضوع به شورای همان نهاد ارجاع دهیم تا با ریش سفیدی و رویکرد سازش کارانه به صلح منجر شود.

وی گفت: با اجرای این طرح بار عظیم مالی از دوش دولت برداشته می‌شود و دیگر نیازی به تامین نیروی انسانی، مکان و امکانات نخواهد بود و از ظرفیت‌های خود نهادها و ادارات استفاده می‌شود.

کد خبر 495381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha