مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

رئیس اداره اوقاف شهرستان همدان گفت: غسالخانه جدید برای متوفیان کرونا در آرامستان موقوفه باغ بهشت شهر همدان راه‌اندازی شد تا در صورت افزایش شمار متوفیان از این سایت برای غسل میت استفاده شود.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام سید حسن رضوی چهارشنبه ۶ فروردین در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این سایت با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در صورت بالا رفتن آمار متوفیان و رسیدن به شرایط بحرانی راه اندازی شد؛ در حالیکه آمار متوفیان در همدان اندک بوده و هم اینک این سایت بدون استفاده است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میت افراد مبتلا به کرونا در ساعت خاص توسط خودرو آمبولانس ویژه و راننده مخصوص به آرامستان منتقل شده و در باغ بهشت نیز تیم ویژه ای با لباس و تجهیزات خاص برای غسل پیش بینی شده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان همدان اظهار کرد: تمامی ضوابط شرعی و بهداشتی از زمان ورود میت به آرامستان تا زمان غسل و دفن وی رعایت می شود چرا که باید حرمت میت به عنوان یک انسان و مومن رعایت شود. همچنین غسل میت، کفن، خواندن نماز و دفن آن همانند متوفیان عادی صورت می گیرد و تنها تفاوت آن رعایت یکسری مسائل بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس به دیگر افراد است.

این مسئول تاکید کرد: افرادی که تکلیف غسل را بر عهده دارند لباس مخصوصی را پوشیده و اقدام به ضدعفونی غسالخانه نیز می کنند، همچنین آهک حدود ۲ متر و ۲۰ سانتیمتری زیر خاک قبر پخش شده تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

حجت الاسلام رضوی گفت: هزینه دفن میت مبتلایان با کرونا با دیگر افراد تفاوت چندانی ندارد و تنها ۳۰ هزار تومان هزینه بیشتر برای کاور تیره که پس از غسل میت را در داخل آن قرار می دهند، پرداخت می شود.

کد خبر 495357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha