شمار عفونت‌های ویروس کرونا در جهان روز سه‌شنبه ۶ فروردین برای نخستین بار از ۴۰۰۰۰۰ مورد گذشت، ایتالیا همچنان بیشترین ابتلا را در اروپا داشت و افزایش موارد عفونت و مرگ در نیویورک ادامه یافت.

Italy coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس بر اساس آخرین ارقام مرکز علوم سیستم‌ها و مهندسی دانشکده مهندسی دانشگاه جانز هاپکینز اکنون ۴۱۴۲۷۷ مورد بیماری کووید-۱۹ و ۱۸۵۵۷ مورد مرگ ناشی از آن رخ داده است.

در ایتالیا دست کم ۶۹۱۷۹ مورد بیماری و ۶۸۲۰ مورد مرگ ناشی از آن رخ داده و ۸۲۳۶ نفر هم بهبود پیدا کرده‌اند. دولتمردان ایتالیایی همچنان از مردم خواستند در خانه‌هایشان بمانند و فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کنند. ایتالیا که اکنون شمار بیشتری مرگ ناشی از کووید-۱۹ از چین دارد که شمار مرگ‌ها ناشی از بیماری در آن در ۳۲۸۱ مورد ثابت مانده است.

در اسپانیا شمار موارد عفونت همچنان افزایش یافت به ۳۹۶۷۶ مورد و شمار تلفات به ۲۸۰۰ مورد رسید. در آلمان شمار موارد عفونت و مرگ ناشی از آن به ۳۱۹۹۱ و ۱۴۹ مورد افزایش یافت و در فرانسه شمار موارد بیماری به ۲۰۱۴۹ و شمار مرگ‌ها به ۸۶۲ مورد رسید.

بریتانیا که دستور قرنطینه عمومی کشور را صادر کرده است اکنون ۸۰۷۷ مورد بیماری و ۳۴۲ مورد مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است.

شمار موارد بیماری در آمریکا به ۴۹۷۶۸ مورد و شمار مرگ‌های ناشی از آن به ۶۰۰ مورد رسید. نیویورک با دست کم ۱۲۵ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ همچنان کانون شیوع بیماری در آمریکاست و آندرو کومو فرمانداز آن روز سه‌شنبه خواستار فرستادن هزاران دستگاه تنفس مصنوعی به این ایالت در ۱۴ روز آینده شد تا جوابگوی موج بیماران در بیمارستان‌ها باشد.

کومو از ترامپ خواست با استفاده لایحه تولید دفاعی شرکت‌ها در آمریکا را به ساختن این تجهیزات وادار کند.

کمبود تجهیزات محافظت شخصی برای کارکنان بهداشتی ادامه دارد. شرکت‌های جنرال الکتریک و فرود روز سه‌شنبه اعلام کردند که برای ساختن دستگاه‌های تنفس مصنوعی  شرکت‌های فورد و 3M نیز اعلام کردند برای ساختن تجهیزات محافظ شخصی و بالا بردن تولید ماسک‌های تنفسی همکاری می‌کنند.

کد خبر 495234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha