مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تاکنون ملخ صحرایی در سطحی بالغ بر ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و کشاورزی این استان ردیابی و در حدود ۴۲۰۰ هکتار مبارزه انجام شده است.

ملخ صحرایی

به گزارش همشهری آنلاین به  نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس،  محمد مهدی قاسمی افزود: خوشبختانه با توجه به تجربه موفق مبارزه با ملخ صحرایی از سال گذشته و با برنامه‌ریزی بسیار خوبی که داشتیم، شهرستان‌ها در حالت آماده‌باش هستند و به محض مشاهده ملخ مبارزه انجام می‌شود.

او ادامه داد: تاکنون ۱۰ شهرستان جنوبی استان فارس هم مرز با استان‌های هرمزگان و بوشهر مورد حمله ملخ قرار گرفته‌اند که بیشترین مبارزه در شهرستان‌های مهر و لامرد صورت گرفته است.

 قاسمی بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت، پایش موثرتری انجام می‌شود و کارشناسان مروج مسئول پهنه، کارشناسان حفظ نباتات و کشاورزان در این زمینه همکاری دارند. امیدواریم کمترین خسارت از این آفت را در حوزه‌های زراعت و باغداری داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آمادگی دستگاه‌های سمپاش، تجهیز تراکتورها، تامین سم مورد نیاز، تجهیز فرودگاه‌های سم‌پاش در مناطقی که امکان سم‌پاشی هوایی وجود دارد نیز سخن گفت.  

او افزود: از کشاورزان خواسته شده تا مزارع و باغ‌های خود را مورد پایش قرار دهند و در صورت مشاهده ملخ در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز خدمات مراجعه و سم مورد نیاز را تامین کنند.

قاسمی بیان کرد: گزارشات مشاهده ملخ صحرایی توسط هم استانی‌ها با شماره تماس ۱۵۰۴ نیز دریافت می‌شود.

کد خبر 495123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha