مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: کوچ عشایر استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا یک ماه به تعویق افتاد.

کوچ عشایر

به گزارش همشهری‌آنلاین، مراد خادم سه‌شنبه ۵ فروردین در گفت‌وگو با ایرنا، ابراز داشت: عشایر استان سمنان اکنون در مناطق قشلاقی واقع در مناطق جنوبی استان مستقر هستند و در زمان ییلاق به مناطق شمالی استان کوچ می‌کنند.

خادم با بیان اینکه در روال عادی از اواخر فروردین کوچ بهاره آغاز می‌شود، اضافه کرد: نامه‌نگاری برای همکاری منابع طبیعی با توجه به تاخیر در کوچ دام عشایر انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: با ارایه آموزش‌های لازم، عشایر استان سمنان در وضعیت سالم قرار داشته و گزارشی از شیوع ویروس کرونا در این قشر زحمت‌کش گزارش نشده است.

خادم یادآور شد: عشایر استان سمنان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت نکات بهداشتی مانند پرهیز از دست دادن، استفاده از دستکش و ماسک را جدی گرفته‌اند  و تا این لحظه گزارشی مبنی بر شیوع ویروس کرونا در عشایر استان ارایه نشده است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان تصریح کرد: با همکاری فرمانداری‌ها در روند تهیه بسته‌های بهداشتی برای عشایر در برخی مناطق تسهیل شده است.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

کد خبر 495102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha