مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: کوچ عشایر استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا یک ماه به تعویق افتاد.

کوچ عشایر

به گزارش همشهری‌آنلاین، مراد خادم سه‌شنبه ۵ فروردین در گفت‌وگو با ایرنا، ابراز داشت: عشایر استان سمنان اکنون در مناطق قشلاقی واقع در مناطق جنوبی استان مستقر هستند و در زمان ییلاق به مناطق شمالی استان کوچ می‌کنند.

خادم با بیان اینکه در روال عادی از اواخر فروردین کوچ بهاره آغاز می‌شود، اضافه کرد: نامه‌نگاری برای همکاری منابع طبیعی با توجه به تاخیر در کوچ دام عشایر انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: با ارایه آموزش‌های لازم، عشایر استان سمنان در وضعیت سالم قرار داشته و گزارشی از شیوع ویروس کرونا در این قشر زحمت‌کش گزارش نشده است.

خادم یادآور شد: عشایر استان سمنان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت نکات بهداشتی مانند پرهیز از دست دادن، استفاده از دستکش و ماسک را جدی گرفته‌اند  و تا این لحظه گزارشی مبنی بر شیوع ویروس کرونا در عشایر استان ارایه نشده است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان تصریح کرد: با همکاری فرمانداری‌ها در روند تهیه بسته‌های بهداشتی برای عشایر در برخی مناطق تسهیل شده است.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

کد خبر 495102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha