دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

آزاده مختاری: «مشغول خرید نان بودم که ناگهان مردی لاغراندام که چاقویی در دست داشت به سویم دوید و با تهدید به مرگ، در یک چشم برهم زدن تمامی چک پول‌هایی را که از بانک گرفته بودم سرقت کرد، ۲۳ میلیون تومان بود اما ماجرا آنقدر سریع اتفاق افتاد که هیچ کاری نتوانستم انجام دهم. »

چند لحظه بعد از این سرقت، مرد مالباخته مقابل ماموران کلانتری فرجام نشسته بود تا ماجرا را برای آنها توضیح دهد: بعد از سرقت چک پول‌ها، جوان سارق به سرعت شروع به دویدن کرد و خودش را به موتورسیکلتی که یک زن جوان در انتظار همدستش روی آن نشسته بود پرید و با سرعت دور شدند.

خیلی راحت می‌شد حدس زد جوان سارق و زن همدستش، مرد جوان را از داخل بانک زیر نظر گرفته بودند.

با ارجاع پرونده به پایگاه ۴ آگاهی پایتخت، کارآگاهان پلیس آگاهی با دستور قاضی توکلی - بازپرس شعبه ۵ دادسرای جنایی تهران- جست‌وجو‌های تخصصی برای ردیابی مخفیگاه این زوج سارق را آغاز کردند.

شکار در دوربین طلا فروشی

چند هفته بعد از این ماجرا، کارآگاهان در جریان تحقیقات خود دریافتند تعدادی از چک‌های مسافرتی در یکی ازصرافی‌های تهران نقد شده است.

با این سرنخ، مالک صرافی مورد بازجویی قرارگرفت و مدعی شد زوج جوانی که ظاهری موجه داشتند، به مغازه وی آمده و بعد از خرید مبلغ زیادی دلار، به جای پول نقد، چک پول‌‌ها را به وی دادند.

در حالی که بررسی‌ها روی اظهارات مرد صراف ادامه داشت، ماموران در ادامه تحقیقات خود دریافتند زوج جوان بار دیگر اقدام به خرج کردن چک‌ها کرده‌اند.

این بار آنها به یک طلافروشی رفته و با چک‌ پول‌های مسروقه، اقدام به خرید جواهرات و طلا کرده بودند اما این خرید سرنخی مهم را در اختیار پلیس قرار داد، چرا که تصاویر آنها توسط دوربین مداربسته طلافروشی شکار شده بود. زمانی که فیلم ضبط شده در جواهر فروشی به مرد صراف نشان داده شد وی مدعی شد آنها همان زن و شوهرجوانی هستند که چک پول‌های مسروقه را به وی داده‌اند.

به این ترتیب، ماموران اقدام به چهره نگاری سارقان کرده و با به دست آوردن چهره تقریبی زوج جوان، عکس آنها دراختیار یگان‌های پلیس کشور قرار گرفت.

کد خبر 49501

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز