یک دختر ۱۲ ساله آمریکایی که یک هفته پیش دچار عفونت ویروس کرونا تشخیص داده شد، اکنون به دستگاه تنفس مصنوعی متصل است و برای ادامه زندگی می‌جنگد.

Georgia US

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان جاستین آنتونی پسرعموی این دختر به نام «اما» می‌گوید او در ۱۵ مارس در شهر آتلانتا در ایالت جورجیای آمریکا مبتلا به ذات‌الریه تشخیص داده شد و جمعه شب گذشته آزمایش ویروس کرونای او مثبت شد. او از روز یکشنبه به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شده است، اما وضعیت پایداری دارد.

«اما» هیچ بیماری زمینه‌ای قبلی نداشت و اخیرا به مسافرت نرفته بود و معلوم نیست ویروس را از چه کسی گرفته است.

کارشناسان بهداشتی می‌گویند گرچه افراد سالمند و افراد دچار بیماری زمینه‌ای بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از ویروس جدید کرونا هستند، اما کودکان نیز به این ویروس مبتلا می‌شوند و آن را به دیگران منتقل می‌کنند. کودکان معمولا دچار بیماری خفیفی می‌شوند.

از حدود ۴۵۰۰۰ مورد گزارش شده بیماری کووید-۱۹ از چین تا ۱۱ فوریه فقط یک مورد مرگ در فردی با سن کمتر از ۲۰ رخ داد و هیچ مرگی در کودکان کمتر از ۱۰ سال گزارش نشد.

در یک بررسی جدیدتر در چین در میان ۷۳۱ مورد ثابت شده و ۱۴۱۲ مورد مشکوک به کووید-۱۹ فقط یک کودک یک پسر ۱۴ ساله در میان بیماران فوت کرده بود. بر اساس این بررسی حدود ۶ درصد از موارد بیماری در کودکان شدید بود، در حالی که ۱۸.۵ درصد بزرگسالان علائم شدید بیماری را تجربه کرده بودند.

پیامدهای بیماری کووید-۱۹ در جوانان نسبت به سالمندان در مجموع بهتر است، اما جوانان نیز در برابر ویروس مصون نیستند و موارد بیماری شدید در آنها هم رخ می‌دهد.

گزارشی که اخیرا بوسیله مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا منتشر شد، نشان می‌دهد که افراد جوان‌تر هم بخش بزرگی از افراد بستری‌شده را تشکیل می‌دهند. بر اساس این بررسی تا ۲۰ درصد از افراد بستری شده در آمریکا به علت کووید-۱۹ در آمریکا در سنین ۲۰ تا ۴۴ بودند.

البته این بررسی که حدود ۲۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ را در آمریکا را آنالیز کرده بود، همچنین نشان داد که هیچ مورد بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه در افراد زیر ۱۹ سال رخ نداده است.

آنتونی می‌گوید:‌«من از تجربه مستقیم درباره بیمار دخترعمویم می‌دانم که این بیماری چقدر خطرناک است. همه می‌گویند این بیماری جوانان را مبتلا نمی‌کند. اما الان یک دختر ۱۲ ساله دارد برای ادامه زندگیش می‌جنگد. مردم باید فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کنند. مردم باید مراقب بچه‌هایشان باشند. مردم باید این بیماری را جدی بگیرند.»

کد خبر 494999

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.ر CA ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    به نظر من کرونا همه ی دنیا را کور کرده وهیچکس از الودگی هوا وسیگارهای الکترونیک که دنیا را پر کرده حرفی نمیزنه واین یعنی نااگاهی مطلق جهان .خیلی جای تاسف دارد.