«عظیم فلاح» هنرمند جوان در رشته خوشنویسی و نقاشیخط برای گذران روزهای کرونایی در ایام نوروز پیشنهادهای کاربردی متعددی دارد.

عظیم فلح هنرمندخوشنویس و نقاشیخط منطقه 15

همشهری آنلاین- سارا جعفرزاده: «عظیم فلاح» هنرمند فعال در حوزه هیا خوشنویسی و نقاشیخط، پس از اتمام دوران تحصیل، با حضور کوتاه مدت در کلاس‌های خوشنویسی،این رشته هنری را به صورت جدی دنبال کرد و از اوایل دهه 80 فعالیت هنری اش در رشته خوشنویسی و نقاشیخط  رقم خورد. او هم مانند دیگر شهروندان این روزها به شعار در خانه بمانیم متعهد است همچنان در منزل به سر می‌برد و پیشنهادهای جالبی برای گذران ایام نوروز درمنزل دارد.

  • در خانه بمان و به کارهایت فکر کن

این روزها بهترین فرصت برای تفکر در مورد کارهای مختلفی است که باید انجام می‌دادیم اما هیچ وقت انجام ندادیم. فلاح در این مورد می‌گوید: «عادتی در میان پدر و مادرها از قدیم الایام مرسوم است آن هم اینکه وقتی بچه‌ها کارهای ناشایستی انجام می‌دهند، در بهترین حالت به آنها می‌گویند: برو تو اتاقت و به کارات فکر کن! این جمله هم مصداق حال و هوای این روزهای شهروندان است. به نظرم این روزها بهترین فرصت برای تفکر در مورد اعمال و رفتارمان نه صرفا ناشایست، بلکه تمام کارهایمان در طول یک سال گذشته است. اینکه ببینیم چه کم کاری‌هایی در حق خودمان و دیگران کرده ایم، قطعا برای شروع سال یاریمان می‌کند تا سال متفاوتی را آغاز کنیم.»

  • دستی به آرشیوها بکشیم

با توجه به اینکه این روزها کرونا اینقدر روابطمان را محدود کرده که حتی دید و بازدیدهای عید هم بر خلاف سال‌های گذشته کنسل شده است، فلاح معتقد است فرصت مناسبی است تا به آرشیوهای داخل منزل رسیدگی کنیم و می‌گوید: «اکثر بزرگسالان از کودکی علاقه به جمع آوری یک سری اشیای خاص مانند عروسک، تسبیح، انگشتر، تمبر و مجسمه داشتند. ایام نوروز این امکان را برایمان فراهم می‌کند که سری به آرشیوهای کودکی‌مان که تداعی یک دنیا خاطره و هیجان است، بزنیم و به آنها رسیدگی کنیم از پاکیزه کردن تا نظم دهی به آنها گزینه مناسبی است تا دچار روزمرگی نشویم.»
او ادامه می‌دهد: «می‌توانیم برخی از کتاب‌های کتابخانه را که مدت‌هاست از مطالعه آنها می‌گذرد مجددا مرور کنیم و یا حتی سر و سامانی به وضع ظاهری آنها بدهیم. از طرفی رسیدگی به آرشیو عکس‌ها هم می‌تواند انتخاب خوبی برای سپری کردن این روزها باشد.»

  • نوشتن معجزه می‌کند

این روزها هم بالاخره دیر یا زود می‌گذرد و تنها چیزی که از این روزها باقی می‌ماند فقط یک خاطره است اما مهم ترین موضوع کارهای مثبتی است که در ایام قرنطینه انجام داده‌ایم کارهایی که بتوان آنها را بعدها مثبت تلقی کرد. این جمله را فلاح با تاکید فراوان می‌گوید و ادامه می‌دهد: «اگر شهروندان بدانند که در این روزها نوشتن چقدر می‌تواند معجزه کند هرگز از آن غافل نخواهند شد. نوشتن تنها کاری است که می‌توان به وسیله آن احساسات و عقایدمان را بدون هیچ محدودیتی به روی کاغذ بیاوریم و حتی کارهایی که قرار است در سال جدید انجام دهیم را می‌توانیم بنویسیم. از نوشتن هیچ ضرری حاصل نمی‌شود.»
این هنرمند همچنین شهروندان را به شرکت در مسابقات مختلف مجازی که این روزها توسط  برخی از مراکز مختلف فرهنگی و هنری در حال برگزاری است دعوت می‌کند.

  • آماده آموزش‌ مجازی هستم

در این روزها برخی از اساتید در رشته‌های مختلف از طریق آموزش‌های مجازی به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند. فلاح می‌افزاید: «من شخصا آمادگی کامل خود را در خصوص آموزش علاقه مندان به هنر خوشنویسی و نقاشیخط اعلام می‌کنم و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحات شخصی من در این زمینه اطلاعات کسب کنند. همچنین بهتر است در این روزها مسئولان مراکز فرهنگی که در خصوص آموزش‌های مجازی اقدام نکرده‌اند، در خصوص انجام مسابقات مختلف از جمله تهیه فیلم‌های یک دقیقه‌ای در مورد مسائل مختلف از جمله کرونا، محیط زیست و همچنین عکاسی با موضوعات خانگی پیشقدم شوند تا شهروندان انگیزه‌ای برای فعالیت و پویایی در این روزها داشته باشند.»

کد خبر 494763

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha