پزشکان ایتالیایی درباره این سوء‌برداشت که جوانان بر خلاف سالمندان دچار بیماری شدید ناشی از ویروس کرونا نمی‌شوند، هشدار می‌دهند

young covid-19

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکای نیوز قبلا تدروس آدهانوم قبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت  خطاب به جوانان گفته بود «شما در برابر (بیماری کووید-۱۹) مصون نیستید» و هنوز ممکن است در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا بمیرید یا «برای هفته‌ها» در بیمارستان بستری شوید.

دکتر آنتونیو پسنتی، رئیس واحد مراقبت‌های ویژه در منطقه لومباردی در شمال ایتالیا نیز می‌گوید بسیار افراد جوان که دچار بیماری شدید کووید-۱۹ هستند، در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

او گفت: «۵۰ درصد از بیماران بستری‌شده کووید-۱۹ در واحد مراقبت‌های ویژه که وخیم‌ترین بیماری را  دارند، بالای ۶۵ سال هستند. اما این رقم یعنی ۵۰ درصد دیگر سنشان کمتر از ۶۵ سال است.»

او افزود: «ما چندین بیمار در دهه ۲۰ یا دهه ۳۰ زندگی داریم و بیماری آنها مانند افراد سالمند شدید است.»

دکتر پسنتی گفت در تجربه او با بیماران کووید-۱۹ تنها تفاوت در میان این دو گروه این است که «افراد جوان‌تر معمولا سالم‌تر هستند، بنابراین بیشتر زنده می‌مانند.»

یکی از دلایلی که میزان مرگ‌ومیر در ایتالیا بالاتر از سایر کشورها است، این است که درصد سالمندان در جمعیت ایتالیا بالاتر است.

اما این واقعیت که افراد سالمند با احتمال بیشتری ممکن است به علت عفونت با ویروس کرونا بمیرند، به معنای آن نیست که افراد جوانتر فقط به اشکال خفیف‌تر بیماری مبتلا می‌شوند یا احتمال دچار شدنشان به عفونت کمتر است.

تقریبا یک چهارم حدود ۲۸۰۰۰ بیمار کووید-۱۹ در ایتالیا در سنین ۱۹ تا ۵۰ هستند.

پژوهش‌ها در آمریکا هم نشان می‌دهد که ۲۵۰۰ مورد اولیه بیماری کووید-۱۹ در این کشور ۷۰۵ نفر در سنین ۲۰تا ۴۴ بوده‌اند.

از این ۷۰۵ مورد جوان بیماری بیش از ۱۵ درصد نیاز به درمان بیمارستانی پیدا کردند و ۴ درصدشان کارشان به بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه کشید.

یک بررسی بوسیله پزشکان چینی که نتایج آن در ژورنال Pediatrics (پزشکی اطفال) منتشر شد، نشان می‌دهد حتی کودکان ممکن دچار بیماری شدید کووید-۱۹ شوند.

این بررسی بر روی ۲۰۰۰ کودک کمسن دچار کووید-۱۹ نشان داد که ۱۱ درصد این کودکان دچار بیماری شدید یا بحرانی بوده‌اند.

با اینکه این میزان کمتر از درصد بیماری شدید در بزرگسالان است، اما این نتایج نشان می‌دهد که کودکان هم ممکن است به بیماری وخیم مبتلا شوند.

کد خبر 494735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha