مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به پیشرفت ۵۳ درصدی متروی شهر قم گفت: به دنبال بهره‌برداری از فاز نخست مترو تا پایان سال جاری هستیم.

مترو قم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس حلوایی‌زاده افزود: همه توان مجموعه قطار شهری معطوف به افتتاح خط A به طول ۱۴.۸ کیلومتر بوده است که در فاز نخست ۶ کیلومتر این مسیر از ایستگاه‌های  A۱۴ تا A۹  به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی میزان پیشرفت فیزیکی فاز نخست را در مجموع ۵۳ درصد دانست و بیان کرد: در سال ۹۸ حدود ۱۵۰ میلیارد تومان که ۴۲ میلیارد تومان به‌صورت غیرنقدی و ۱۰۸ میلیارد تومان نقدی بوده به پیمانکار بر اساس صورت‌وضعیت‌ها پرداخت‌ شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به تامین ۸۰ واگن در سال ۹۸ برای متروی قم گفت: یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها در سال ۹۸ مربوط به حوزه تملکات بود که حدود ۲۹.۵ میلیارد تومان در این زمینه تامین اعتبار شد که به‌دنبال تحویل این تملکات توسط مناطق به‌ویژه منطقه ۶ برای ساخت سازه هستیم.

حلوایی‌زاده تامین تجهیزات را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای بهره‌برداری از فاز نخست متروی قم ذکر کرد و افزود: در حال حاضر و بدون در نظر گرفتن نوسانات آینده برای تامین تجهیزات که بخشی به ‌صورت یورو و بخشی ریالی بوده که حدود ۸۵۰ میلیارد تومان باید تأمین اعتبار شود.

وی با تاکید بر این‌که بخش عمده‌ای از تجهیزات وارداتی است، گفت: در این زمینه جلسه‌های گوناگونی برای شناسایی ظرفیت‌های کشور برگزار شده است، ولی بخشی از این تجهیزات وارداتی بوده و نیاز مبرم برای بهره‌برداری به این تجهیزات است.

حلوایی‌زاده با بیان این‌که ۴ تن ریل در ابتدای سال ۹۸ خریداری‌ شده بود، اضافه کرد: به‌ دنبال تسهیل نرخ پرداخت به پیمانکار برای تسهیل در امور هستیم و فاز نخست مترو تا امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ساخت خط A متروی شهر قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد.

 راه‌اندازی خط متروی قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 494640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha