استاندار کرمان گفت: مردم برای آگاهی از وضعیت سلامتی خود در ارتباط با ویروس کرونا به ایستگاه‌های سنجش ایحادشده توسط ارتش جنوب شرق در نقاط مختلف این استان مراجعه کنند.

ارتش در کرمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد فدائی روز شنبه ۲ فروردین در جریان بازدید از این ایستگاه‌های سلامت سطح شهرستان کرمان افزود: بنا به دستور مقام معظم رهبری برای تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا در ستادکل نیروهای مسلح، قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق نزاجا ۹ ایستگاه در شهر کرمان و ۸ ایستگاه در سیستان و بلوچستان ایجاد کرده که از مردم کرمان درخواست می‌شود برای سنجش وضعیت خود به این ایستگاه‌ها مراجعه کنند.

مقام معظم رهبری در ۲۲ اسفندماه فرمانی را به فرماندهی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ فرمودند و دستور دادند که ارتش برای مقابله با کرونا در کشور فعال شده و همکاری خود را آغاز کند.

استاندار کرمان با تقدیر از اقدامات ارتش و فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق نزاجا برای مقابله با کرونا تصریح کرد: در ۲۵ اسفندماه فرماندهی نزاجا در جنوب شرق مقدمات این کار را فراهم کرد و این روزها شاهد اجرای این رزمایش هستیم که ۹ ایستگاه در شهر کرمان و ۸ ایستگاه در سیستان و بلوچستان ایجاد و فعال شده است.

استاندار کرمان اضافه کرد: مردم به این ایستگاه‌ها مراجعه می‌کنند و وضعیت آنها بررسی می‌شود و اگر مشکلی نداشته باشند توصیه‌های آموزشی به آنها ارائه می‌شود و اگر مشکلی مقدماتی داشته باشند قرنطینه، و در صورت بیماری حاد به بیمارستان‌ها هدایت می‌شوند.

فدائی با تأکید بر اهمیت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: به مردم توصیه می‌کنم به این ایستگاه‌ها مراجعه کنند و وضعیت خودشان را مورد بررسی قرار دهند تا این بیماری که به طور نسبی در استان کرمان کنترل شده و از شیوع آن جلوگیری کنیم.

به گفته فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق نزاجا در جنوب شرق کشور گفت: در حال حاضر ایستگاه‌های ارتش در پلیس راه باغین، خیابان عدالت، جنب باغ ملی، سرآسیاب، خیابان زریسف و ۴ نقطه دیگر در شهر برقرار است و باتوجه به دستور استاندار کرمان برای همکاری آموزش و پرورش برای در اختیار دادن مدارس برای ارائه خدمات توسط ارتش فعال است.

امیر سرتیپ مهدی معمارباشی افزود: انجام غربالگری و پایش توسط ایستگاه‌های ارتش انجام و در صورت برخورد به موارد مشکوک، توسط آمبولانس‌های نزاجا منطقه جنوب شرق و همچنین اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌های افضلی پور و امام حسین(ع) اعزام می‌شوند و تست از آنها اخذ می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون تعداد ۱۰۰ تخت برای نقاهتگاه بیماران کرونایی توسط نزاجا منطقه جنوب شرق فراهم شده و طبق دستور مقام معظم رهبری، مجموعه نیروهای نظامی کشور به صورت یکپارچه آماده همکاری با دولت و نظام پزشکی کشور برای مقابله با ویروس کرونا هستند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مجموع آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان از آغاز شیوع تا یکم فروردین ماه سال ۹۹ به ۱۵۳ نفر رسید و متاسفانه ۱۶ نفر تاکنون بر اثر اپیدمی کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 494397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha