متخصص طب ایرانی سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر تاثیر برخی مواد غذایی در درمان کرونا و تسریع در آن، استفاده از رب انار را به افراد مبتلا به کرونا و افراد سالم توصیه کرد.

رب انار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  دکتر «مجید امتیازی» با اشاره به تاثیر برخی از خوراکی‌ها به درمان بیماری کرونا، گفت: استفاده از این مواد غذایی نمی‌توانند جایگزین درمان شود اما مصرف آنها چه برای افراد سالم و چه بیمار به عنوان کمک‌کننده به درمان و تسریع سیر درمان و همچنین کمک‌کننده به سیستم ایمنی توصیه می‌شود.

وی استفاده از رب انار را مقوی و موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن افراد دانست و گفت: این ماده غذایی به جهت داشتن «آنتی ویرال» و «آنتی اکسیدان» قوی و میزان قابل توجهی ویتامین «ث» در افزایش قدرت سیستم دفاعی و ایمنی بدن، موثر است.

این متخصص طب ایرانی با بیان این‌که افراد ترجیحاً از رب انار شیرین یا ملس متمایل به شیرین استفاده کنند، افزود: به افراد توصیه می‌شود تا حد امکان از مصرف خوراکی‌های سرخ کردنی پرهیز کنند و روغن مورد استفاده در خوارکی‌هایشان نیز تا حد امکان متعادل باشد و از روغن‌های طبیعی، سالم و مورد اطمینان استفاده کنند.

امتیازی در مورد دیگر توصیه‌های غذایی یا درمان‌های دارویی و گیاهی نیز تصریح کرد: مصرف سوپ برنج شامل برنج، تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله، روغن زیتون، کمی نمک، پیاز، گوشت سینه مرغ یا بلدرچین و رب انار شیرین یکی از انواع سوپ‌های مقوی در این دوره است.

این متخصص طب ایرانی سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد استفاده از دم‌کرده‌ها و نوشیدنی‌های مختلف را با توجه به شرح حال و شرایط بیمار جهت درمان وی موثر خواند و در پایان گفت: یکی از ساده‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین آنها استفاده از ترکیب ساده آب و عسل یا ترکیب آب و عسل و آب لیمو ترش است و برای کنترل برخی علایم بیماری مانند سرفه شدید نیز یکی از بهترین توصیه‌ها استفاده از شربت زوفا است که در بازار هم موجود است.

کد خبر 494366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha