معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ضدعفونی کردن مدارس گفت که از در اختیار گذاشتن مدارس به وزارت بهداشت معذوریم چون ممکن است دانش آموزان در فروردین به مدارس بازگردند.

ضدعفونی کردن مدارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا درباره همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای در اختیار گذاشتن برخی امکانات وزارت آموزش و پرورش برای بیماران مبتلا به کرونا ویروس گفت: ما با مدیران کل استان‌ها ویدیوکنفرانسی داشتیم که طی آن جلسه تصمیم بر آن شد، نهایت همکاری را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گذراندن این برهه حساس داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق گفت‌وگوها و جلساتی که داشتم قرار شد، امکانات و سالن‌های ورزشی و قسمتی از بخش‌های عمومی وزارتخانه به کمک وزارت بهداشت بروند، اما ما از در اختیار گذاشتن مدارس به وزارت بهداشت معذوریم.

حمیدی در ادامه توضیح داد: ما نمی‌توانیم مدارس را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم، زیرا ممکن است بلافاصله مدارس در فرودین ماه بازگشایی شود و دانش آموزان به مدرسه بروند، اما آمادگی نهایت همکاری را داریم تا همه امکانات آموزش و پرورش از جمله سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌هایی که در اختیار آموزش و پرورش است و حتی خوابگاه‌ها را البته اگر که خالی باشند، در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهیم.

دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا اظهار داشت: ما آمادگی این را داریم که برای کمک به کاهش شیوع کرونا ویروس به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمک کنیم، اما تاکید می‌کنم از استفاده مدارس در این زمینه معذوریم، زیرا امکان بازگشایی مدارس وجود دارد و باید پذیرای دانش آموزان باشند.

حمیدی درباره اقدامات در نظر گرفته شده برای ضدعفونی کردن کلاس‌های درس در هنگام بازگشایی مدارس گفت: در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان معادل هزار میلیارد ریال به عنوان سرانه بهداشتی برای مدارس سراسر کشور در نظر گرفته‌ایم. این سرانه به برخی از مدارس تحویل داده شده است تا از آن بهره برداری لازم را به عمل بیاورند.

وی درباره اهمیت ضدعفونی کردن مدارس گفت: مدارس ملزم هستند که این هزینه را خرج ضدعفونی و تهیه مواد شوینده کنند. تاکنون بسیاری از مناطق مواد ضدعفونی کننده لازم را تهیه کرده‌اند.‌ مدارس آمادگی دارند پس از بازگشایی تا پایان سال تحصیلی مواد ضدعفونی و همچنین مواد شوینده  را تهیه و کل مدارس و تجهیزات را ضدعفونی کنند تا دانش آموزان در امنیت و آرامش درس بخوانند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش  در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون دانش آموزی مشکوک به کروناویروس گزارش شده است، گفت: آمار دانش آموزان مشکوک و یا ابتلا به کرونا را باید از وزارت بهداشت پیگیری کرد و ما در این زمینه آماری نداریم.

کد خبر 494339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha