کمیته آموزش‌ و پرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با صدور بخشنامه‌ای، نقش‌ها و وظایف فرهنگیان شاغل در مدارس سراسر کشور را به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرد.

وزارت آموزش و پرورش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، با توجه به شرایط خاص کشور در مواجهه با بیماری کرونا و به‌منظور حفظ سلامت و ایمنی معلمان و همکاران پرتلاش وزارت آموزش‌ و پرورش که همواره در شرایط سخت کشور با تکیه‌ بر شایستگی‌های خویش، پیشگام بوده‌اند و در این برهه حساس کشور نیز با ایجاد نهضت ملی جهاد آموزشی، جلوه‌هایی زیبا از خلاقیت و نوآوری را در آموزش‌ و پرورش دانش‌آموزان به منصه ظهور کشاندند و یک‌بار دیگر جایگاه خویش را در سبد تقاضای اجتماعی جامعه رفعت بخشیدند، کمیته آموزش‌ و پرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بخشنامه‌ای مبنی بر شرح وظایف و مسؤولیت‌های همکاران شاغل در مدارس را به ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در متن این بخشنامه به تفکیک به شرح وظایف مدیران و معاونین مدرسه، آموزگاران و دبیران، معاونین پرورشی و تربیت‌بدنی یا مربی پرورشی، مربی بهداشت مدرسه، مشاور مدرسه، تشکل‌های دانش‌آموزی به‌ویژه سفیران سلامت و سرایداران و نیروهای خدماتی، پرداخته ‌شده است.

در این بخشنامه تأکید شده است که لازم است تمام همکاران مدرسه به‌منظور تحکیم، هماهنگی و یکپارچگی اقدامات در دست اجرا، متن کامل این بخشنامه مطالعه کنند.

بر اساس این بخشنامه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند:

- دستورالعمل‌های صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تأمین امکانات بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و نظیر آنها برای استفاده کارکنان خود اقدام کنند.

-ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان، نصب پیام‌ها و علائم هشداردهنده جهت آگاهی مراجعان برای تعامل مناسب با شرایط ویژه ناشی از شیوع بیماری کرونا و رعایت نکات بهداشتی در محیط اداری

-کلیه مکاتبات اداری بین دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه دستگاه‌ها باید از طریق شبکه دولت و اتوماسیون اداری انجام شود و از پذیرش اسناد و مدارک و مکاتبات اداری که به‌صورت فیزیکی و غیرالکترونیکی ارسال می‌شود خودداری شود.

همچنین تمام خدمات دستگاه‌های اجرایی به روش‌های زیر ارائه خواهد شد:

-ارائه خدمت به‌صورت الکترونیکی از طریق میز خدمت الکترونیکی، سامانه‌های الکترونیکی، برنامه‌های کاربردی دولت همراه و یا مراکز تماس

-ارائه خدمت از طریق پست به آدرس ذی‌نفعان

کد خبر 493503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha