مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نام گذاری شد، در گرو تقویت صنایع کوچک و متوسط است.

قزوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا خانپور روز شنبه ۲ فروردین  اظهار داشت: صنایع کوچک و متوسط قلب تپنده اقتصاد کشور هستند و با تقویت آنها شاهد جهش تولید، رشد صادرات و افزایش اشتغال‌زایی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته با حمایت‌های دولت علاوه بر تامین زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی و واگذاری زمین با امکانات آماده با قیمت پایین‌تر از هزینه‌های انجام شده و همچنین معافیت‌های مالیاتی از طریق تشکیل خوشه‌های صنعتی، راه‌اندازی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، برگزاری تورهای صنعتی داخلی و خارجی با هدف کسب تجربه تلاش شده تا به صنایع کوچک و متوسط کمک شود.

این مسئول گفت: امیدواریم مجلس یازدهم در سال جدید با مصوبات راهگشا بتواند مسایل و مشکلات پیش روی بخش صنعت به‌ویژه صنایع کوچک و متوسط را از میان بردارد تا این بخش از صنعت با توان بیشتری در خدمت اقتصاد و اشتغال کشور باشد.

خانپور با بیان این‌که صنعت کشور به‌ویژه صنایع کوچک و متوسط نیازمند حمایت‌های بانکی و مشوق‌های مالی بیشتری هستند، اظهار داشت: تحقق این موضوع نیازمند بازنگری در قوانین پولی و بانکی است.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

حدود چهار هزار واحد تولیدی در استان قزوین به فعالیت می‌پردازند که ۹۰ درصد آنها جزو صنایع کوچک و متوسط به شمار می‌روند.

کد خبر 494330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha