یک گزارش تحقیقی نشان می‌دهد پزشکان و پرستاران آمریکایی در خط مقدم مبارزه با پاندمی کروناویروس به خاطر کمبود وسائل محافظتی در این کشور در معرض خطر غیر لازمی قرار گرفته‌اند.

health care provider

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لایوساینس این گزارش تحقیقی را که مرکز روزنامه‌نگاری تحقیقی پروپابلیکا (ProPublica) تهیه کرده است.

یک پزشک در بخش اورژانس در شهر آمیت در لوئیزیانای آمریکای پس از آنکه بدون تجهیزات محافظ در این بخش کار کرده بود، به پروپابلیکا گفت در ۹ مارس مبتلا به بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس جدید کرونا تشخیص داده شده است. این پزشک می‌گوید: «مطمئنم که هر کسی را که معاینه‌ کرده‌ام در معرض ابتلا به ویروس قرار داده‌ام.»

ژورنال انجمن پزشکی آمریکا (جاما) در ۱۷ مارس گزارش کرد ۹ درصد موارد کووید-۱۹ در ایتالیا تا ۱۵ مارس مربوط به کارکنان پزشکی می‌شود. البته این گزارش مشخص نمی‌کند این پزشکان در خانه در معرض ویروس قرار گرفته‌اند یا در محل کار.

لیام یور، عضو هیات مدیره شاخه واشنگتن انجمن پزشکان اورژانس آمریکا می‌گوید: «خطری که کارکنان مراقبت‌های بهداشتی ما را تهدید می‌کند، یکی از بزرگترین آسیب‌پذیری‌های نظام مراقبت‌های بهداشتی در همه‌گیری‌های مانند همه‌گیری فعلی است. بسیاری از بخش‌های اورژانس و سیستم‌های مراقبت بهداشتی در آمریکا در شرایط عادی هم با کمبود این وسائل مواجه هستند.»

کمبود تجهیزات محافظتی باعث سردرگمی و آشوب در بسیاری از مراکز پزشکی دیگر در آمریکا هم شده است. مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا(CDC) در مواجه به این کمبودها، سختگیری دستورالعمل‌هایشان درباره استفاده از این تجهیزات را کاهش داده‌اند و اجازه استفاده از ماسک‌های معمولی جراحی را به جای ماسک‌های تنفسی N95 را داده‌اند.

به گزارش پروپابلیکا، CDC به کارکنان پزشکی توصیه کرده است در صورتی که هیچ ماسکی در اختیار نباشد می‌توانند از «ماسک‌های دست‌ساز» ساخته‌شده از روسری یا دستمال استفاده کنند.

پروپابلیکا با ۶۵ پزشک صحبت کرده است و ۳۱ نفر از آنها می‌گویند «از آنها خواسته شده است اقداماتی مانند استفاده دوباره از ماسک‌های محافظ یکبار مصرف را انجام دهند که برایشان ناراحت‌کننده بوده است.» و ۲۹ نفر از این پزشکان یادآور شدند کمبود این تجهیزات یکی از دلایل نگرانی آنها است.

پزشکان در چند ایالت آمریکا به پروپابلیکا گفتند که بیمارستان‌ها در چند ایالت آمریکا سختگیری دستورالعمل‌های محافظتی برای پزشکان در هنگام کار با بیماران علامت‌دار را کاهش داده‌اند. این بیمارستان‌ها همچنین ماسک‌های N95 را در انبار نگهداشته‌اند تا برای موقعیت‌های جدی‌تر مثلا هنگامی لوله‌گذاری تنفسی بیماران بدحال به کار ببرند.

بر اساس گزارش پروپابلیکا برخی از بیمارستان‌ها تا حدی پیش رفته‌اند که به کارکنان مراقبت بهداشتی توصیه می‌کنند ماسک‌های یک بار مصرف را دوباره استفاده کنند.

کد خبر 494229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha