تمامی ۱۴ پایگاه بحران مشهد برای پذیرایی بیماران کرونایی آماده شدند.

سوله مشهد

به گزارش همشهری آنلاین، وحید اکلملی رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «تمامی ۱۴ پایگاه بحران شهرداری مشهد آماده خدمت‌رسانی هستند»، اظهار کرد: تمامی پایگاه‌های بحران تخلیه شده و عملیات گندزدایی آن‌ها صورت گرفته است. این سوله‌ها آمادگی لازم جهت استقرار تجهیزات پزشکی و بیمارستانی توسط دانشگاه علوم پزشکی را دارند.  

وی با اشاره به اینکه «در گذشته تنها ۵ پایگاه مجهز به برق اضطراری و دیزل بودند» بیان کرد: با تدابیر انجام شده، ۱۷ دیزل ژنراتور جهت تجهیز پایگاه‌ها به برق اضطراری خریداری شده است.

رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد افزود: از ۱۷ دیزل خریداری شده، ۵ دیزل ثابت در ۵ پایگاه اولویت‌دار تجهیز و راه‌اندازی شد. به‌دلیل ایجاد آمادگی لازم در مقابله با بحران‌ها و پوشش کل سطح شهر  ۱۲ دیزل پرتابل خریداری گردید تا در سطح پایگاه‌های بحران مشهد توزیع شوند.  

اکلملی با بیان اینکه «امکان ارسال این ۱۲ دیزل پرتابل در شرایط بحرانی فعلی، به تمام نقاط شهر در اسرع وقت وجود دارد»، عنوان کرد: پنج عدد از دیزل‌ها، پرتابل چرخ‌دار هستند. الباقی هفت دیزل پرتابل کانوپی سیار و قابل حمل هستند که برای شرایط مختلف تهیه شده‌اند تا آمادگی لازم وجود داشته باشد. تمامی ۱۷ دیزل وارد شهر مشهد شده‌اند.  

وی با اشاره به اینکه «دیزل‌های ثابت نیز نصب و راه‌اندازی شده‌اند»، خاطرنشان کرد: سوله‌های بحران شهرداری در تمامی مناطق شهر مشهد به جز مناطق ثامن، یک، هشت و ۱۱ قرار دارند.  

رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد در پاسخ به این سوال که «چه تعداد از این پایگاه‌ها به تجهیزات بیمارستانی، تجهیز شده‌اند؟ » اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی ضرورتی بر تجهیز و استفاده از پایگاه‌ها ندیده است اما شهرداری مشهد این آمادگی را دارد که در صورت نیاز و اعلام دانشگاه علوم پزشکی تجهیزات پزشکی را تامین کند.  

اکلملی با بیان اینکه «پایگاه‌های بحران براساس نیازی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند، کاربری مختلفی خواهد داشت»، تاکید کرد: پایگاه‌های بحران شهرداری، می‌تواند به صورت بیمارستان صحرایی یا اقامت‌گاه باشد. بسته به این موضوع تعداد تختی که در این سوله‌های بحران، قرار می‌گیرد متفاوت خواهد بود اما حدودا ظرفیت ‌۱۰۰ تخت بیمارستانی در هر پایگاه وجود دارد.  

وی در خصوص تکمیل‌شدن پایگاه‌ها، اظهار کرد: تجهیزات بیمارستانی و پزشکی را دانشگاه علوم پزشکی در صورت لزوم قبل از راه‌اندازی پایگاه‌ها تجهیز می‌کند. در پایگاه‌های بحران شهرداری امکانات غیربیمارستانی و ایمنی لازم برقرار گردیده است.  

رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد با بیان اینکه «تجهیز پایگاه‌ها آن چیزی که در حیطه وظایف شهرداری باشد، فراهم شده است»، گفت: تجهیزات پزشکی در حیطه دانشگاه علوم پزشکی است. باتوجه به ضرورت‌هایی که در بخش درمان وجوددارد، تا به امروز ضرورتی به این موضوع دیده نشده است.

اکلملی افزود: در صورتی که دوستان دانشگاه علوم پزشکی ضرورتی به این موضوع ببیند، شهرداری آمادگی لازم را دارد. پایگاه‌های بحران ما در حال حاضر آمادگی لازم را دارد اما امیدواریم هیچ‌وقت به مرحله استفاده از پایگاه‌های بحران نرسیم.

کد خبر 494073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha