دبیر کل سازمان ملل گفت اگر همسبتگی برای مقابله با کرونا صورت نگیرد جان میلیون‌ها نفر در خطر خواهد بود.

گوترش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه هشدار داد که در صورت عدم همبستگی کشورها با یکدیگر زندگی میلیون ها نفر در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا در خطر خواهد بود.

به گفته دبیرکل سازمان ملل متحد بیماری همه گیر «کووید ۱۹» کشورهای فقیر را بیش از دیگر کشورها تهدید می کند.

وی گفت: «ثابت شده است که می توان جلوی شیوع را گرفت. باید جلوی شیوع ویروس کرونا را گرفت. اگر اجازه دهیم این ویروس مانند آتش سوزی، به ویژه در مناطق آسیب پذیر، گسترش پیدا کند میلیون ها نفر جان خود را از دست خواهند داد.»

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش دیگری از سخنان خود خواستار واکنش هماهنگ در سطح جهان به شیوع ویروس جدید کرونا شد.

  • کرونا دشمن بشریت

رئیس سازمان جهانی بهداشت  نیز نوع جدید ویروس کرونا را «دشمن بشریت» خوانده اما در عین حال تاکید کرده است که شیوع کرونا فرصتی استثنایی است که می‌تواند همه کشورها را بر ضد یک دشمن مشترک، دشمن بشریت متحد کند.

از سوی دیگر تبعات سنگین «همه گیری» بیماری کووید- ۱۹ از هم اکنون بر اقتصاد دنیا سایه انداخته و میلیون‌ها فرصت شغلی را با خطر نابودی روبرو کرده است.


سازمان بین المللی کار، از نهادهای زیر مجموعه سازمان ملل متحد روز گذشته با استناد به نتایج تخمین‌های اولیه از شرایط موجود در جهان هشدار داده است که ۲۵ میلیون فرصت شغلی نابود شود.

بر اساس آمارهای روز پنجشنبه، تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان به بیش از ۱۲۵ هزار نفر رسیده است و تا کنون بیش از ۹ هزار نفر جانشان را از دست داد اند. همچنین حدود ۸۶ هزار نفر نیز از این بیماری بهبود پیدا کرده‌اند.

آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان در روز پنجشنبه ۱۹ مارس، ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را در این مطلب پیگیری کنید.

کد خبر 494068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha