مناطق پرتراکم تهران بیشترین مراجعان مبتلا به کرونا را در بیمارستان مسیح دانشوری دارند. معاون آموزشی مرکز تحقیقات سل و بیماری های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری می گوید :«باز بودن مراکز خرید به معنای آلوده نبودن این مراکز نیست. با ادامه تردد شهروندان در تهران روند رو به رشد ابتلا هم تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.»

طبرسی

همشهری آنلاین- مرضیه موسوی: تهرانپارس، سعادت آباد و صادقیه بیشترین مراجعان مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تهران را به خود اختصاص داده ­اند. این آماری است که مرکز تحقیقات سل و بیماری های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری ارائه کرده است. دکتر «پیام طبرسی» معاون آموزشی این مرکز می گوید :«آمار بالای ابتلا در این محله ها نشان دهنده تراکم بالای جمعیت در آن و تردد زیاد شهروندان در اماکن عمومی آن است. وجود مراکز تجاری و فروشگاه های متعدد در این محله ها و باز بودن این مراکز در ایام شیوع کرونا باعث شده مردم همچنان در آن تردد داشته باشند. در حالی که باز بودن مراکز خرید به معنای آلوده نبودن این مراکز و نبود احتمال ابتلا به کرونا نیست. به نظر می رسد برخی از شهروندان توصیه ها را چندان جدی نمی گیرند و با وجود هشدارها همچنان مثل گذشته در شهر تردد دارند. با ادامه این شرایط و بی توجهی شهروندان به ماندن در خانه و حذف ترددهای غیر ضروری، احتمال دارد این روند تا پایان اردیبهشت ماه و حتی خرداد ماه در تهران ادامه داشته باشد.»

تردد شهروندان در اماکن عمومی حتی بدون تماس مستقیم با افراد ناقل کافی است تا افراد زیادی به کرونا مبتلا شوند و جان خود و اطرافیانشان را به خطر بیندازند. طبرسی می گوید :«ممکن است افرادی به کرونا مبتلا باشند اما هیچ علائمی نداشته باشند. این افراد با تردد در شهر دیگران را هم درگیر بیماری می کنند. از طرف دیگر صرف تردد در اماکن آلوده کافی است تا ویروس به افراد سالم سرایت کند. با وجود باز بودن مراکز خرید و فروشگاه ها به شهروندان تأکید می کنیم برای قطع شدن چرخه اپیدمی در خانه بمانند. لازم است بدانید از مجموع مبتلایانی که در آی سی یو بستری می شوند تنها 50 درصد آنها شانس زنده ماندن دارند.» معاون آموزش مرکز تحقیقات سل و بیماری های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری به افرادی که نشانه های ابتلا به کرونا را دارند توصیه می کند در صورت خفیف بودن علائم این بیماری در خانه بمانند و استراحت کنند و تنها در صورت داشتن علائم شدید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 494034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha