آستان امامزاده عبدالله(ع) شهرری با مساعدت و همراهی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری و خادمان این حرم مقدس اقدام به تولید، بسته بندی و توزیع ماسک بین افراد نیازمند کرده است.

ماسک

همشهری آنلاین- مهین قاسمخانی: متولی امامزاده عبدالله(ع) با اعلام این خبر گفت: «امامزاده عبدالله(ع) شهرری نخستین حرمی است که در این زمینه ورود کرده و تا امروز هزاران عدد ماسک با همکاری خادمه های افتخاری این حرم مقدس دوخته شده است.»

سعید کریمی درباره هدف از راه اندازی این کارگاه کوچک دوخت ماسک در امامزاده عبدالله(ع) گفت: «ما در جنوب شهر محله ها و روستاهای کم برخورداری داریم که دسترسی مناسبی به مراکز بهداشتی ندارند و این احتمال وجود دارد که اهالی نتوانند ماسک تهیه کنند. با توجه به شرایط فعلی جامعه و شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتیم از ظرفیت های موجود در امامزاده عبدالله(ع) استفاده کرده و کارگاهی ولو کوچک برای تولید ماسک راه اندازی کنیم. هدف ما در درجه اول تولید ماسک برای مناطق روستایی و کم برخوردار شهرستان ری و همچنین خادم های بقاع متبرکه است.»

وی اضافه کرد: «روزانه حدود ۵هزار عدد ماسک در این آستان مقدس تولید و بسته بندی می شود و در نهایت توسط همین خادمه ها بین مردم آسیب پذیر توزیع می شود.»

کریمی تأکید کرد: «در صورت سرعت گرفتن تولید و تهیه ماسک های مازاد، بخشی از آنها را در اختیار مراکز درمانی قرار خواهیم داد.»

او افزود: «تلاش کرده ایم تا تولید ماسک در محیطی کاملا استریل انجام شود. به همین منظور یک دستگاه تهویه هوا و مولد اوزن تهیه شده است که به وسیله آن محیط را کاملا استریل کرده ایم و دوخت و بسته بندی ماسک در محیطی بهداشتی درحال انجام است.»

کریمی در پایان با اشاره به ضرورت بسیج امکانات مردمی و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود گفت: «در این زمینه از هرگونه مشارکت و همکاری مردمی استقبال می کنیم. پیش از این تجربه بسیار موفقی در حرم امامزاده ابوالحسن(ع) داشتیم و امیدوارم همانطور که در امامزاده ابوالحسن(ع) توانستیم از ظرفیت های مردمی برای کمک به محرومان جامعه استفاده کنیم، امروز هم بتوانیم از همین ظرفیت ها برای غلبه بر شرایط پیش آماده بهره ببریم.»

کد خبر 494030

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha