جانشین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: طرح ملی مبارزه با کرونا در سه شهرستان این استان به صورت کامل و ۱۰۰ درصد به انجام رسید.

تست کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمود رضوانی افزود: طرح ملی مبارزه با کرونا در شهرستان های آستارا، ماسال و سیاهکل به صورت کامل به اجرا درآمد و کل جمعیت این شهرستان ها غربالگری شدند.

وی اظهار داشت: هم اکنون در اجرای این طرح در شهرستان های املش، رودسر، شفت، رضوانشهر، تالش و صومعه سرا به پوشش بالاتر از ۹۵ درصد رسیده‌ایم.

جانشین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: تاکنون افزون بر ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در طرح ملی مبارزه با کرونا در استان گیلان نام‌نویسی کرده‌اند و اطلاعات دقیق و کاملی از وضعیت سلامتی جمعیت آنها داریم.

وی اظهار داشت: در اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا در گیلان به افراد فاقد مشکل توصیه‌های مربوط به رعایت موازین بهداشتی ارائه شد و راهنمایی شدند تا در صورت مشکل به مرکز بهداشت مشخصی مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: مردم برای شرکت در این طرح باید به سایت www.salamat. gov.ir مراجعه کنند  و به سؤالات مربوطه شامل داشتن علائمی درباره بیماری کرونا چون تب، لرز، سرفه و تنگی نفس پاسخ دهند تا وضعیت آنان در موضوع بیماری کرونا مشخص شود.  

وی یادآور شد: با ثبت‌نام در این سایت افراد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا شناسایی می‌شوند و پیگیری و مراقبت آنها از طریق واحدهای بهداشتی تحت مجموعه وزارت بهداشت انجام و  اقدامات درمانی به موقع به آنان نیز ارائه می‌شود.

کد خبر 493983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha