رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا حدود ۹۰۰ بیمار مشکوک در بیمارستان‌های استان بستری و با اقدامات انجام گرفته بخش بزرگی از این افراد ترخیص شدند.  اکنون بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ بیمار بستری هستند.

زرتشتیان/ کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  پرویز قزلباش افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته با افزوده شدن ۲۰ نفر دیگر، مجموع بیماران تست مثبت آزمایشگاهی کرونایی زنجان به ۲۶۱ نفر رسید و موارد فوتی نیز ۱۶ نفر بوده است.

این مسؤول ادامه داد: برای بستری و درمان بیماران کرونایی بیمارستان ولی‌عصر (عج) با  بیش از ۴۰۰ تخت آماده‌سازی شد که با توجه به وضعیت کنونی هنوز ظرفیت تخت‌ها ی پیش‌بینی شده پر نشده است که در این میان بیماران با علائم خفیف به نقاهتگاه منتقل می‌شوند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته و در صورت کمبود تخت برای بستری بیماران مشکوک به کرونا از ظرفیت بیمارستان‌های تامین اجتماعی، بهمن و ارتش نیز استفاده خواهد شد تا دغدغه‌های کمتری وجود داشته باشد.

رییس کمیته پیشگیری و کنترل بیماری ویروس کرونا در استان زنجان ادامه داد: طبق پیش بینی انجام گرفته و با توجه به وضعیت فعلی و عدم توجه کافی شهروندان زنجانی به نکات و توصیه‌ای متخصصان امر، بیشترین اوج بیماری و شمار بستری‌ها طی هفته‌های دوم و سوم فروردین سال ۹۹ رخ خواهد داد که تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: پایش ها نشان می دهد بیشترین نسبت بیمار در شهرستان های طارم، زنجان و ماهنشان وجود دارد که این مساله در طارم و افزایش آمارها به دلیل نزدیکی و تعاملات با استان گیلان بوده است. علاوه بر آن، خرمدره هم به توجه جدی نیاز دارد که در مجموع می توان گفت هی‌جا امن نیست و در همه جا باید مراقبت‌های لازم را انجام داد.

کد خبر 493947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha