نوازنده ترکمن دارنده عنوان دوم نخستین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: موسیقی می‌تواند در این اوضاع کرونایی جامعه، نشاط و شادابی به مردم هدیه کند به شرطی که نوازندگان، نواهای دلنشین تولید و امید را در دل مردم زنده کنند.

آنامراد رستگاری

به گزارش همشهری آنلاین آنامراد رستگاری، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تک تک افراد جامعه در این شرایطی که نوعی ترس و نگرانی در جامعه ایجاد شده است، وظیفه ای دارند، که هنرمندان موسیقی مقامی نیز می توانند با تولید آهنگ های بانشاط، جانی تازه به پیکر بیمار جامعه ببخشند.

وی که در دوران دفاع مقدس با ساختن و خواندن نواهای حماسی، جوانان ترکمن خطه مرزی جرگلان را به حضور در جبهه ها و رویارویی با دشمن بعثی برمی انگیخته است، با بیان اینکه می توان این بیماری را نیز فرصتی برای ابراز محبت دانست، اظهار داشت: تعطیلی مراسم ها و تمامی برنامه های فرهنگی، به دلیل شیوع کرونا موجب شد من به فکر خلق آثاری جدید در خانه باشم و روزانه اجراهای خود را در فضای مجازی بازنشر کنم.

رستگاری افزود: به صورت مجازی، کلیپ های تصویری آموزش را در اختیار هنرجویان و دیگر افراد علاقه مند به موسیقی مقامی قرار می دهم و پاسخگویی برخط در بعضی از ساعات روز به سووالات شاگردانم و تلاش برای رفع ابهامات آنها بخش دیگری از سهم من به عنوان یک نوازنده موسیقی در مبارزه با کروناست.

این نوازنده موسیقی مقامی ترکمن، خاطرنشان کرد: همصدا با همه پزشکان و پرستاران که اعلام کرده اند تنها راه علاج این بیماری خانه نشینی است، من نیز وظیفه خود می دانم به عنوان فردی کوچک از جامعه هنرمندان، هم وطنانم را به نشستن در خانه دعوت کرده و به آنها بگویم که در خانه ماندن تنها راه قطع زنجیره انتقال این بیماری است.

«آنامراد رستگاری»، زاده ۱۳۳۸ در روستای مرزی «بک پولاد» شهرستان راز و جرگلان است و در خانواده‌ای پرورش یافته که چندین نسل پیشینه موسیقی داشته‌اند. پدرش «صفر مراد رستگاری» از بخشی‌های  معروف بود که او هم شاگرد پدرش «دولت مراد» بوده است.

کد خبر 493944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha