یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

حزب الله لبنان در واکنش به سخنان اخیر جورج‌بوش، رئیس‌جمهوری ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اینکه جنگ افروزان و سران تروریسم جهانی همچون بوش و دستیارانش ما را به تروریسم متهم می‌کنند، برای ما مدال افتخار محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری المنار، حزب‌الله با رد اتهام رئیس جمهوری ایالات متحده  به این حزب درباره تروریستی خواندن آن در بیانیه خود تاکید کرد: برای هر مقاومتی افتخار است که گردن‌کشان جهان، چپاولگران ثروت‌ها، جنگ افروزان و سران تروریسم جهانی همچون جورج بوش و دستیارانش این حزب را به انواع اتهامات ناروا و در رأس آن تروریسم متهم کنند.

در ادامه این بیانیه آ‌مده است: این حقیقت روشن برهیچ کس پوشیده نیست که نومحافظه‌کاران آمریکایی و دولت آمریکا بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و ثبات بین‌المللی هستند که همواره با جنگ افروزی ثبات جهانی را متزلزل می‌سازند.

حزب الله تاکید  کرد: لبنانی‌ها هم از جنگ افروزی‌های دولت جورج بوش آسیب زیادی دیده‌اند که آخرین آن جنگ 33روزه تابستان2006بود و دولت آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان و کشتار زنان، کودکان و زیر ساخت‌های این کشور و نیز شریک جرم جنایت‌های هولناک صهیونیست‌ها در نوار غزه و محاصره آن است.

حزب‌الله لبنان همچنین تصریح کرد: آ‌نها که خود را دشمن تمامی گروه‌های آزادی خواه و مقاومت می‌دانند به یک باند جنایتکار و ستمکار در سراسر کره‌ خاکی از دورترین نقطه‌  آسیا تا غرب آمریکای لاتین تبدیل شده‌اند و با این وجود از خود می‌پرسند که چرا کل‌جهان از ما منزجر است؟

حزب‌الله لبنان با اشاره به حملات تبلیغاتی و سیاسی آمریکا علیه این حزب اعلام کرد: اتهامات بوش علیه حزب‌الله بیانگر میزان ناامیدی وی و ناکامی طرح سیطره طلبانه آمریکا در منطقه است و تلاش دولت وی را برای دور کردن افکار عمومی از بحران‌های اقتصادی،سیاسی و راهبردی در آمریکا نشان می دهد.

گفتنی است که رئیس جمهوری ایالات متحده به مناسبت بیست و پنجمین سالروز حمله به سفارت آمریکا در بیروت با انتشار بیانیه‌ای حزب الله لبنان را تروریست خواند و این حزب را به دخالت در این انفجار متهم کرد.

کد خبر 49391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز