ایتالیا روز چهارشنبه ۲۸ اسفند با اعلام ۴۷۵ مورد مرگ ناشی از کرونا، ببیشترین شمار مرگ در یک روز را از ابتدای شیوع کووید-۱۹ در جهان گزارش کرد و شمار تلفات در این کشور به حدود ۳ هزار مورد رسید.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین اکنون بر اساس آخرین ارقامی که دانشگاه جانز هاپکینز گرد می‌آورد، شمار موارد بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا به ۲۱۴۰۱۰ مورد و شمار مرگ‌های ناشی از آن به ۸۷۲۷ مورد رسیده است. همچنین ۸۳۲۰۷ نفر هم از بیماری بهبود پیدا کرده‌اند.

 وزیر آموزش بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد پس از روز جمعه آینده مدارس برای اغلب شاگردان دیگر باز نخواهند شد، البته اغلب کودکان آسیب‌پذیر و کودکان کارگران بخش‌های کلیدی هنوز می‌توانند به مدرسه بروند. این اعلام پس از آن صورت می‌گیرد که بریتانیا ۱۰۴ مورد بیشتر عفونت ویروس کرونا و ۳۲ مرگ ناشی از آن را اعلام کرد. همه افراد فوت‌شده بالای ۵۹ سال داشتند و دچار بیماری زمینه‌ای بودند.

کشورهای بیشتری برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اعلام قرنطینه عمومی کردند، از جمله بلژیک، یونان، پرتغال و شیلی. همچنین کشورها در آمریکای شمالی و آفریقای غربی برنامه‌هایی را برای محدودیت مسافرت افراد اعلام کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت یک قانون فدرال را فعال می‌کند که به او اجازه کنترل بخش خصوصی را می‌دهد. بر اساس لایحه‌ای که ترامپ امضا کرد او «در صورت نیاز» اجازه هدایت تولید صنعتی را پیدا می‌کند.

شمار موارد بیماری در شهر نیویورک در طول ۲۴ ساعت از ۶۹۵ مورد به ۱۳۳۹ مورد افزایش یافت. آندرو کومو، فرماندار نیویورک اعلام کرد اکنون در سراسر ایالت نیویورک ۲۳۸۲ مورد عفونت با ویروس کرونا شناسایی شده است.

ایران نیز روز چهارشنبه بیشترین میزان افزایش مرگ ناشی از کووید-۱۹ از هنگام شروع شیوع بیماری در این کشور را اعلام کرد. با اعلام ۱۴۷ مورد مرگ جدید شمار تلفات بیماری با افزایشی ۱۵ درصدی به ۱۱۳۵ نفر رسید.

کد خبر 493897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha