هانیه گرائیلی با اشاره به بحران کرونا و خطری که مردم کشورمان را تهدید می‌کند، بیان کرد: دسترسی اعضا به کتابخانه ملی دیجیتال می‌تواند قدمی موثر برای عبور از کرونا باشد و مردم را در خانه‌ها نگه‌ دارد.

کتابخانه ملی

هانیه گرائیلی، مدیرکل حوزه ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره طرح ایجاد دسترسی رایگان پژوهشگران و اعضای سازمان به منابع دیجیتال کتابخانه ملی ایران گفت: در شرایطی که مردم برای عبور از این بحران در خانه‌هایشان مانده‌اند، وظیفه خود دانسته‌ایم که امکاناتی را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و دور نماندن مردم از کتاب انجام بدهیم.
 
وی افزود: با توجه به این هدف، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران امکانات داخلی کتابخانه دیجیتال را برای دسترسی اعضای سازمان به بیش از ۱۳ هزار عکس تاریخی، حدود ۳۷ هزار نسخه خطی، ۱۵ هزار کتاب چاپی نفیس، ۴ هزار کتاب چاپ سنگی، ۱۰۰ هزار پرونده و ۲۲۰ هزار پایان نامه در نظر گرفته‌ است.
 
گرائیلی عنوان کرد: دسترسی اعضای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به کتابخانه ملی دیجیتال از تاریخ ۲۶ اسفند سال جاری آغاز شد و استفاده از پایگاه اطلاعات رایگان است. براین اساس اعضاء می‌توانند با استفاده از شماره عضویت و کدملی به راحتی از این منابع استفاده کنند.
 
مدیرکل حوزه ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به اینکه این شرایط، بهترین فرصت برای مطالعه و ترویج کتاب‌خوانی خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان است، ادامه داد: همه می‌دانیم که بحران کرونا، خطری جدی و مسئله‌ای آزاردهنده است که مردم را تهدید می‌کند؛ اما باید بتوانیم از فرصت درخانه ماندن مردم، به‌عنوان بهانه‌ای برای ترغیبشان به کتاب‌خوانی استفاده کنیم.
 
وی بیان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز در تلاش است تا بتواند برای عبور از این بحران، گامی بردارد و دسترسی اعضاء به کتابخانه ملی دیجیتال می‌تواند قدم موثری باشد تا مردم را به در خانه ماندن ترغیب کند تا ما در آینده با پدیده‌ای مواجه نشویم که هرکدام از ما عزیزانی را از دست داده‌باشیم.
 
به گفته این مقام مسئول، اعضاء سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران می‌توانند برای دسترسی به این کتابخانه از طریق آدرس http://dl.nlai.ir و با وارد کردن شماره عضویت به‌عنوان شماره کاربری و کدملی به عنوان پسورد از مدارک کتابخانه دیجیتال استفاده کنند.

کد خبر 493824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha