آیت‌الله "سید محمد سعیدی" تولیت حرم حضرت معصومه(س) درباره علت تعطیلی موقت حرم حضرت معصومه (س) و زمان بازگشایی مجدد این آستان مقدس توضیحاتی ارائه کرد و این تصمیم را بسیار سخت و تلخ دانست.

تجمع - حرم حضرت معصومه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله "سید محمد سعیدی" تولیت حرم حضرت معصومه(س) درباره علت تعطیلی موقت حرم حضرت معصومه (س) و زمان بازگشایی مجدد این آستان مقدس توضیحاتی ارائه کرد و این تصمیم را بسیار سخت و تلخ دانست.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در یک فایل ویدیویی که بر روی کانال تلگرامی تولیت آستان حضرت معصومه (س) منتشر شد، در این زمینه افزود: به لحاظ شرایطی که امسال با آن مواجه هستیم، سعی کردیم بتوانیم امکان زیارت حضرت معصومه(س) را از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی برای زائران و مشتاقان آن حضرت فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی در این زمینه تدارک دیده‌شده است و با همکاری رسانه ملی و شبکه استانی نور برای خانواده‌ها قابل‌دسترسی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این‌که تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) کاری بسیار سخت و تلخ برای همه ما بود، گفت: درباره ضرورت این کار از سه مرجع بزرگوار آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و صافی گلپایگانی سوال شد و همه بزرگواران با بیان ضرورت‌های مختلف، بر این تعطیلی تاکید و بیان کردند این حرم‌ها باید در این ایام تعطیل شوند تا از این صحنه‌ها و عرصه‌ها برای مردم مشکلی به وجود نیاید.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) ابراز امیدواری کرد: با رفع مشکل کرونا و بازگشت آرامش نسبی به جامعه، مجددا طی مراسمی اقدام به بازگشایی حرم مطهر کنیم و مردم تا آن موقع جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

بر اساس آخرین آمار شمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور به ۱۶هزار و ۱۶۹ تن رسید، خوشبختانه پنج‌هزار ۳۸۹ تن از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند؛ متاسفانه تعداد درگذشتگان بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۹۸۸ مورد رسیده است.

تا روز گذشته ۷۶۲ نفر از مردم قم در مراکز درمانی کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری بودند و  ۶۳ نفر ترخیص شدند؛ تاکنون تست کرونای هزار و ۵۲ نفر از همشهریان قم مثبت ثبت‌شده است.
 

کد خبر 493823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    دفع ضرر احتمالی عقلا عرفا وشرعا واجب است آیا این قائده فقط شامل حرمها میشود؟ آیا شامل مسافرت های برون شهری که احتمال به خطر افتادن صد در صدی را در بر دارد شامل نمی شود؟ چرا مراجع عالیقدر سکوت کردندوسفر را تحریم شرعی اعلام نکردند.