مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اتفاقات رخ داده اخیر توسط عده‌ای درحرم مطهر کریمه اهل بیت(س) تاکید کرد: هیچ موضوعی نمی‌تواند بهانه‌ای برای هتک حرمت به حرم حضرت معصومه(س) باشد.

هتک حرمت حرم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: حوزه‌های علمیه با تاسی به رهبری معظم و مراجع عظام (دامت برکاتهم) از آغاز بر اهمیت تنظیم همه امور و برنامه‌ها براساس دیدگاه‌ها وتوصیه‌های کارشناسان و متخصصان و مسئولان محترم تاکید داشته‌است.

در این اطلاعیه افزوده شده‌است: حوزه و بزرگان و نهادهای آن در این زمینه پیشگام و همراه و هماهنگ بودند و برخلاف برخی نظرات کج‌اندیشانه و شبهه افکنی‌های مغرضان و بیگانگان روحانیت و حوزه در همه مسائل کمک‌کار و همراه تصمیمات قانونی، تخصصی و کشوری بوده و خواهد بود که این اصل همچنان استمرار خواهد داشت.

این اطلاعیه حاکی است: اکنون که چالش ویروس کرونا و کووید ۱۹ به ابتلایی عالم‌گیر تبدیل شده و ایران عزیز و شهر مقدس قم نیز با این بلیّه مواجه شده، روشن است که محوریت توام عقلانیت و معنویت در پشت‌سرگذاردن این ایام کرونایی مهم‌ترین اصلی است که نباید فراموش شود و یا مورد کم‌توجهی قرار گیرد.

در این اطلاعیه بیان شده است: حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) قرن‌ها است که ملجا و پناه شیعیان و مسلمانان جهان و به‌ویژه مجاوران حضرتش بوده و خدمت به این آستان با کرامت مدال افتخاری برای اهالی ولایت‌مدار قم و علمای معظم آن است؛ خادمانی که در خلال قرون برای حفظ حریم این حرم و نشر معارف این خاندان شریف از هیچ جانفشانی و کوششی دریغ نکرده‌اند.

در این اطلاعیه آمده است: اما بدون شک هیچ موضوعی نمی‌تواند بهانه‌ای برای هتک حرمت این حریم کبریایی باشد و هرچند که برای مومنین بسته بودن درب این بارگاه سخت و جانکاه است، ولی مجاهده مدبرانه، عمل به تکالیف عقلی و شرعی در سایه صبر مومنانه، دعا و کوشش همه‌جانبه چون همیشه راهگشا و حلال مشکلات خواهد بود.

درقسمت دیگری از این اطلاعیه  آمده‌است: حال که بدخواهان و دشمنان  میهن و انقلاب و اسلام عزیز در این آزمون بدترین امتحان را دادند و در این شرایط بی‌رحمانه این بلا را به کارزاری اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مبدل کرده‌اند و با انجام اقداماتی افراط‌گرایانه و به‌دور از عرف شریعت درصدد ضربه زدن به ملت و انقلاب برآمده‌اند بدانند که چهره دشمنان و منافقان آشکارتر خواهد شد و ملت بزرگ ما و سپاه عظیم بهداشت و درمان و نیروهای مردمی و بسیجی و نیروهای مسلح و همه قشرهای اجتماعی، باردیگر در این صحنه پیروز و درخشان خواهند بود.

در این اطلاعیه تصریح شده است: با نهایت تضرع و التجا و توسل به آستان ملکوتی حضرات معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) رفع بلا و ابتلا از همه انسان‌ها، مسلمانان جهان و شیعیان و محبان امیرالمومنین را در این ماه پر فضیلت از خداوند منان خواهانیم.

روز گذشته گروهی از افراد به بهانه اعتراض به بسته شدن درهای حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به‌عنوان بخشی از اقدام‌های جلوگیری از افزایش شروع ویروس کرونا در قم، مقابل یکی از درهای حرم مطهر تجمع کردند و در اقدامی حرمت‌شکنانه بخشی از یکی از درها را شکسته و وارد حرم شدند.

 تعطیلی موقت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران دیروز گذشته در قالب یک بیانیه مشترک از سوی استاندار قم و تولیت‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران به‌منظور همراهی با روند مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا  اعلام شد.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ، تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر درکشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر براثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کد خبر 493372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha