یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

گروه شهری: شنبه گذشته وزیر کشور که در همایش مهاجرت متعارف شرکت کرده بود در جمع خبرنگاران توضیحاتی در مورد نوسازی حمل‌ونقل عمومی در کشور داد.

مصطفی پور‌محمدی گفت: در راستای توسعه حمل‌ونقل عمومی، بخشی از ظرفیت صنعتی کشور نتوانست طرح‌های ما را همراهی کند، لذا بخشی از اهداف‌ دولت در این زمینه محقق نشد  و متأسفانه متوجه شدیم که این فشارها بر صنایع داخلی پاسخگو نیست. به گفته او تامین نیاز ناوگان حمل‌ونقل عمومی از خارج کشور هم به مصلحت کشور نیست و بهتر است، آهنگ نوسازی حمل‌ونقل عمومی کند شود .

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: تاثیرات تسهیلات بانک‌ها در این حوزه هم موجب تورم می‌شود. بدین ترتیب اظهارات  وزیر کشور، ناخواسته این پرسش‌ها را مطرح می‌کند. آیا واقعا چاره‌ای جز کند کردن روند نوسازی نیست؟ با چنین مشکلاتی همچنان باید با واردات اتوبوس شهری از خارج مخالفت کرد؟

تاثیر مثبت بر اقتصاد
در این باره حسن بیادی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران معتقد است که سرمایه‌گذاری هدفمند در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهری نه تنها تورم‌زا نیست بلکه موجب بهبود اقتصادی، اشتغال‌زایی و بالا رفتن بازدهی کاری شهروندان به‌دلیل تلف شدن کمتر وقت آنان در ترافیک می‌شود.

او در گفت‌وگو با همشهری تاکید کرد که متولیان امر حمل‌ونقل عمومی به‌طور جداگانه برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند و مدیریت واحدی در این حوزه وجود ندارد و بیشتر مشکلات این حوزه هم از همین مسئله ناشی می‌شود.

عضو دیگر شورای شهر تهران هم معتقد است که اگر طرح‌های حمل‌ونقل عمومی کارشناسی شده و در جهت رفع نیازهای شهروندان باشد نه تنها تورم‌زا نیست بلکه تاثیر بسیار مثبتی در اقتصاد شهری دارد. حمزه شکیب همچنین به همشهری گفت:‌ بدون شک صنایع کشور نیازمند فضای رقابتی است و این شامل بخش خودروسازان هم می‌شود.

شکیب تاکید کرد: تهران در بخش خودروهای سنگین (اتوبوس) نیازمند خودروهایی با کیفیت‌تر و با ظرفیت بیشتر است  به همین دلیل رفع نیازهای اتوبوسرانی تهران از خارج به صلاح این شهر است.

کد خبر 49381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز