امیرحسین رستمی با انتشار ویدیوی جدیدی گفت: عذرخواهی می‌کنم که باعث تشویش اذهان عمومی شدم. مسئولان وزارت بهداشت با من تماس گرفتند و در مورد سوالاتی که مطرح کردم گپ زدیم.

رستمی در شبکه یک

به گزارش همشهری آنلاین، همه چیز از حضور امیر حسین رستمی در برنامه فرمول یک شروع شد. رستمی در این برنامه سخنانی بیان کرد و سوالاتی مطرح کرد که اعتراض شدید وزارت بهداشت و حتی کیهان را در پی داشت. این در حالی بود که بسیاری از مخاطبان به‌ویژه در فضای مجازی نگاه مثبتی به سخنان این بازیگر سینما و تلویزیون داشتند. چرا که به ظر می رسد سوال‌های رستمی هنوز سوال بسیاری از مردم هم هست.

  • رستمی در فرمول یم چه گفت؟

امیر حسین رستمی بازیگر سینما و تلویزیون که مهمان برنامه فرمول یک علی ضیاء بود در حالی که به نحوه اطلاع رسانی در مورد بیماری کرونا در کشور و همچنین درباره سرعت اینترنت و لزوم رفع فیلتر تلگرام در حال صحبت کردن و پخش زنده از شبکه یک بود، برنامه او قطع شد. علی ضیا پس از قطع سخنان رستمی و اخراج او از پخش زنده گفت: «به دلیل اینکه صحبت های امیر حسینی رستمی مغایر با فضای ما بود از ایشان خواستیم در زمان دیگری مهمان ما باشد.» در واقع رستمی به نوعی از برنامه اخراج شد. 

امیر حسین رستمی در بخشی از صحبت‌های خود در این برنامه گفت: مدت‌هاست در برنامه زنده تلویزیون ظاهر نشدم، اما امشب دلیل‌های زیادی برای آمدن داشتم. چند نکته شخصا برای خودم سوال بود. چند وقت قبل یکی از دوستان دکترم مطلبی را درباره کرونا در اینستاگرام گذاشت و به من هم گفت که مسئله جدی است و ویروس به ایران هم وارد شده و باید شروع به مردم اطلاع رسانی کنیم. من هم ۲۴ ژانویه در صفحه خودم منتشر کردم. سوال اینجاست که چطور من که یک بازیگر ساده هستم و دوست دکترم در جریان آمدن کرونا بودیم اما وزیر محترم بهداشت ما تا روز اول اسفند خیلی محکم می‌گفتند که هیچ نشانه‌ای از کرونا در ایران نیست.

وی ادامه داد: چه اصراری بود که پروازهای ماهان به چین کنسل نشود، وقتی که می‌دانستیم مبدا این ویروس شهر ووهان چین است و اکثر دنیا تماس خود با این شهر را قطع کرده‌اند، باتوجه به هجمه‌های بسیاری که در فضای مجازی برای متوقف کردن این پروازها انجام شده بود، چه اصراری برای ادامه آن بود؟ متاسفانه تا آخرین لحظه این پروازها آمد و این بیماری را آورد.

رستمی در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت: این سوال‌های چکیده‌ای از سوالات ۷۰، ۸۰ میلیون مردم ایران است. سوال دیگر این بود که چقدر بهتر می‌شد یک شهر قرنطینه شود تا اینکه یک کشور را قرنطینه نکنند. چراکه در شروع این ویروس همه کشورهای همسایه ما را قرنطینه کردند و همه مرزهای خود را روی ما بستند.

این بازیگر در ادامه صحبت‌های خود از رئیس قوه قضائیه درخواست کرد تا فیلترینگ تلگرام را حداقل موقتا تا رفع بحران کرونا بردارد. چراکه سرعت اینترنت پایین بوده و برای مطلع شدن پزشکان از یکدیگر و بهره بردن بچه‌ها از وضعیت آموزش مجازی اپلیکیشنی همچون تلگرام مورد نیاز است.

وی همچنین با انتقاد از تعطیل نکردن ادارات گفت: بسیاری از مشاغل همچون بیمارستان‌ها قابل تعطیل شدن نیستند اما برای کنترل شیوع ویروس کرونا می‌شد که ادارات را تعطیل کنیم اما این کار را انجام ندادیم. ولی باید بدانیم که کارمندان نمی‌توانند با طی‌العرض از منزل به محل کار برسند و مجبور هستند که از خانه بیرون بیایند و به سر کار بروند.

متن کامل سخنان رستمی، اخراج او از برنامه و در ادامه و  سخنان علی ضیا را در لینک زیر ببینید:

فیلم | سخنان جنجالی امیرحسین رستمی در شبکه یک و اخراجش از برنامه زنده | متن کامل اعتراضات و حرف‌های تند رستمی

  • واکنش ها به سخنان رستمی ؛ نامه تندوزیر بهداشت

سخنان رستمی واکنش های بسیاری در پی داشت. مهم‌ترین این واکنش ها نامه تند سعید نمکی وزیر بهدات به رئیس صداوسیما بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما از حضور امیرحسین رستمی در برنامه فرمول یک و مطالب مطرح شده از طرف این بازیگر درباره ویروس کرونا گلایه کرد و هشدار داد.

 سعید نمکی در نامه‌ای خطاب به علی عسگری نوشت: ضمن قدردانی از همکاران ارجمند جناب عالی که در اطلاع رسانی و مساعدت به برنامه‌های ستاد ملی مدیریت کرونا شبانه روز تلاش فرموده‌اند، بعضا در برنامه‌های آن مجموعه اتفاقاتی رخ می‌دهد که علاوه بر لطمه حیثیتی به تلاش‌گران شبانه‌روزی این عرصه، همراهی سازمان صداوسیما را نیز زیر سوال می‌برد.

وی ادامه داد: برای مثال روز گذشته در برنامه فرمول یک، فردی به نام امیرحسین رستمی دعوت می‌شود که با بیان موارد خلاف واقع باعث تشویش اذهان عمومی و بد جلوه دادن زحمات شبانه روزی همه دست اندرکاران می‌شود که منجر به قطع برنامه می‌گردد.

وزیر بهداشت نوشت: تردید نفرمایید در صورت عدم کنترل جو موجود، رسما و مستقیما این گله‌مندی را به مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد. چون اینجانب و همکارانم در این بحران همزمان نمی‌توانیم علاوه بر تدارک و نظارت بر نیازهای بهداشتی و درمانی و مدیریت جنبه‌های مختلف این شرایط و خنثی سازی توطئه دروغ پراکنی‌های بیگانگان جور ناهماهنگی و شاید غرض ورزی یک مجری یا تهیه کننده برنامه‌ای را نیز تحمل کنیم، آن هم در دستگاهی که از بیت المال تغذیه می‌شود و باید در راستای سیاست‌های ستاد ملی فعالیت کند. یقینا گروهی خارج از اطلاع جناب عالی و مدیریت ارشد آن سازمان عمل می‌کنند که ضرورت دارد مورد توجه و برخورد قاطع قرار گیرند.

متن کامل نامه وزیربهداشت را در لینک زیر بخوانید:

نامه تند وزیربهداشت به صداوسیما| تردید نکنید اگر جو موجود کنترل نشود رسما این گله‌مندی را به رهبری تقدیم میکنم
 

پس از نامه وزیربهداشت و  واکنش بسیاری از شهروندان در فضای مجازی صدای کیهان هم درآمد. روزنامه کیهان در شماره امروز، چهراشنبه ۲۸ اسفند خود نوشت:

 شرایط ویژه فعلی جامعه که در اثر شیوع ویروس و بیماری کرونا ایجاد شده و همچنین نزدیکی سال جدید و تعطیلات مناسبتی آن باعث شده تا شبکه‌های مختلف صداوسیما، برنامه‌های نوروزی خود را نسبت به سال‌های گذشته یک هفته زودتر آغاز کنند و به‌دلیل جذابیت‌های خاص، بخش مهمی‌از این برنامه‌ها و تولیدات مختلفی که مورد نیاز شبکه‌های سراسری و تخصصی رسانه ملی است به برنامه‌های زنده اختصاص دارد که اغلب شامل برنامه‌های ‌ترکیبی مجری/ گفت‌وگو/ موسیقی/ گزارش می‌شود.

طبیعی است که این برنامه‌ها به‌دلیل ویژگی زنده بودن، نیاز به نظارت و مراقبت دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر داشته و ناظران پخش مجرب‌تری را می‌طلبند، اما متأسفانه گویی آنچنانکه باید و لازم است چنین نظارت و مراقبتی مشاهده نمی‌شود و هنوز چند روزی از آغاز پخش این ویژه برنامه‌ها نگذشته که گاف‌های متعدد و بعضا مکرری در مغایرت با اهداف و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و مردم در آنها مشاهده شده که بعضا از فرط تکرار، قابل چشم پوشی نیستند. برنامه‌های زنده‌ای که در واقع بایستی برای سرگرم کردن مردم در چنین روزهایی پخش شوند و نه عقده‌گشایی عده‌ای معدود.

فی المثل: مهمان ویژه‌برنامه شبکه اول سیما از تاخیر در اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در مملکت گفته و با ایجاد نوعی بی‌اعتمادی نسبت به رسانه‌های رسمی ‌(که در این روزهای خاص، پروپاگاندای دشمنان کشور، سعی در بی‌اعتبار ساختن آن دارد) در بوقی که رسانه‌های بیگانه ساخته‌اند، می‌دمد، خواننده‌ای در همان برنامه نه تنها به جای شاد کردن مردم،‌ ترانه‌ای غم‌انگیز و یأس‌آور می‌خواند که شعری از شاعر درباری احمد شاملو را (که خواننده‌ای در روزگار شاهنشاهی آن را خوانده بود) زمزمه می‌کند، همان میهمان ویژه به‌جای حرف‌های امیدوارکننده و سرگرم کردن مردم در این روزهای خانه‌نشینی، از فیلترینگ تلگرام می‌نالد که به‌رغم ضرورت عقلی‌اش هیچ‌گاه اراده‌ای برای انجام درست آن و جایگزینی و حمایت ازپیام‌رسان‌های بومی شکل نگرفت و در نتیجه خسارت‌سازی‌های آن از ناامنی‌آفرینی‌های سال‌های ۹۶ و ۹۸ و برهم‌زدن معیشت مردم و دود کردن سرمایه‌های کشور تا فجایعی مثل تحمیق‌شماری به بزرگی صدها نفر که همین روزها با خوردن الکل کشته شدند و انبوه شایعه‌سازی‌های دیگر ادامه یافت.

متن کامل مطلب انتقادی کیهان خطاب به صداوسیما را در لینک زیر بخوانید:

حمله تند کیهان به صدا وسیما؛ نااهلان نفوذ کرده‌اند | از رستمی و شاملو تا شعر شاهنشاهی و شاگرد خواننده هتاک

  • ویدئوی عذرخواهی امیر حسین رستمی

واکنش ها ادامه یافت تا اینکه از یک سو خود امیرحسین رستمی ویدئویی منتشر کرد مبنی بر اینکه با مسئولان وزارت بهداشت صحبت کرده و به سوالاتش پاسخ داده اند. امیرحسین رستمی با انتشار ویدیوی جدیدی گفت: عذرخواهی می‌کنم که باعث تشویش اذهان عمومی شدم. مسئولان وزارت بهداشت با من تماس گرفتند و  در مورد سوالاتی که مطرح کردم گپ زدیم. 
من مواردی را نمی دانستم و تازه فهمیدم. مثلا ایتالیا اعتقاد به قرنطینه دارد و انگلستان قرنطینه نمی‌کند.  کشور آلمان تا ۳ روز پیش هم به چین پرواز داشته است.

ویدئوی جدید امیر حسین رستمی را ببینید:

  • توئیت مشاور وزیر بهداشت

تقریبا همزمان با این ویدئو، علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت هم از گفت و گویش با امیرحسین رستمی خبر داد و در توئیتی نوشت:

«هرچند سوالاتی که امیرحسین رستمی مطرح کرد بارها توسط کارشناسان پاسخ داده شده بود وپرسش دوباره آن تنها باعث ایجاد شائبه مجدد شد
اما یکبار دیگر برای احترام به افکار عمومی با ایشان تماس گرفتم و به تمام سوالاتی که مطرح کرد پاسخ دادم.
امیدوارم اگر قانع شدند،این موضوع را شفاف اعلام کنند»

  • ویدئوی علی ضیاء مجری فرمول یک

علی ضیاء مجری برنامه فرمول یک هم در ویدئویی جداگانه از مردم به دلیل کم کاری های برنامه اش در زمینه بیان مشکلات عذرخواهی کرد . او هم تاکید کرد که هنوز نسبت به بسیاری مسائل مانند سرعت اینترنت منتقد است.

به نظر می رسد جنجال سخنان امیر حسین رستمی هم امروز پایان یافت، اما قطعا چنین جنجال هایی در صداوسیما پایانی نخواهد داشت.

کد خبر 493806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    12 10
    خوب همش رو راست گفته.
  • هلیا IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 1
    کسی که اطلاعاتش در حد یک بیسواد هم نیست چرا غلط زیادی میکنه و الان به غلط کردن افتاده