مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: عملیات بهسازی و تکمیل آسفالت ۲ راه روستایی امرآباد به شانق و عیسی آباد به طول ۶ کیلومتر پایان یافت.

آسفالت

به گزارش همشهری‌آنلاین، «احمد مرزبان» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این عملیات راه‌سازی در راستای افزایش سطح ایمنی مسیر تردد و تسهیل در آمد و شد و رفاه حال اهالی روستا ها و اتصال ۲ شهرستان اراک و محلات انجام شده است.

وی اظهار داشت: ۱۷ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌ها هزینه شده که برای اجرای آن حدود سه هزار تن آسفالت مصرف و برای ۴۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال فراهم شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: این جاده در مجموع ۳۲ کیلومتر است که عملیات بهسازی و آسفالت آن در سال‌های گذشته بخشی از آن انجام شده بود. 

مرزبان افزود: با بهره‌برداری کامل این محور شهرستان‌های اراک و محلات از طریق این جاده مرتبط شده و طول مسیر ۱۵ کیلومتر کاهش یافته است.

وی اظهار داشت:  ۲۲ طرح عمرانی در حوزه ساخت راه‌های روستایی استان شامل جاده ارتباطی غرب رودخانه قره‌چای، تعریض محور مرزیجران به هزاوه، بهسازی و آسفالت ساروق  به مشهدالکوبه، قزلقاش به گوگسیگرد، میلاجرد  و سلوکلو  در حال اجرا است.

مرزبان افزود :  با اجرای این طرح ها حدود ۲۰ کیلومتر دیگر از محورهای روستایی استان آسفالت می‌شود.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده‌است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های استان مرکزی تردد می‌کنند. 

کد خبر 493722
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha