مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا آموزش رعایت اصول و نکات بهداشتی در دو مرحله به کودکان کار که جزو قشر پرخطر هستند در دستور کار قرار گرفته است.

کودکان کار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اسدالله حیدری گفت: با شیوع ویروس کرونا در سطح جهان و کشور ایران از جمله گروه‌های در معرض خطر بالای ابتلا، کودکان کار و خیابان هستند که لازم است آموزش و آگاه‌سازی آنان از اولویت‌های پیشگیری از کرونا در نظر گرفته شود.

مدیر کل بهزیستی استان البرز افزود: در این طرح که آموزشی است کارشناسان مراکز اورژانس اجتماعی ضمن حضور در محل کار این کودکان، در خصوص آموزش بهداشت فردی اقدام می‌کنند.

وی آموزش‌های بهداشت فردی را شامل شیوه صحیح شستن دستها، لمس نکردن حیوانات، ضرورت رعایت فاصله از دیگران، عدم تماس دست با صورت عنوان کرد و گفت: در این طرح بسته‌های بهداشتی به کودکان اهدا خواهد شد که این بسته‌ها شامل ژل دس، ماسک و دستکش است.

این مقام مسئول افزود: این طرح برای ۴۰۰ کودک کار و خیابان و طی چهار مرحله در کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ اجرا خواهد شد که اجرای مرحله اول طی هفته جاری آغاز شده و در حال انجام است.

دکتر حیدری تصریح کرد: کارشناسان مجری طرح ضمن استفاده از لباس و تجهیزات مناسب در اجرای طرح نسبت به شناسایی علائم بیماری اقدام خواهند کرد و درصورت برخورد با موارد مشکوک به بیماری در این کودکان هماهنگی لازم را با اورژانس برای اعزام کودک به مراکز درمانی انجام خواهند داد.

کد خبر 493694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha