روزنامه گاردین انگلیس از مرخصی دو هفته‌ای نازنین زاغری خبر داد.

نازنین زاغری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، گاردین سه‌شنبه شب در گزارشی نوشت «نازنین زاغری رتکلیف» شهروند ایرانی-انگلیسی در پی شیوع ویروس کرونا مرخصی دوهفته‌ای دریافت کرده و از زندان آزاد شده است.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه روز سه شنبه در آخرین نشست خبری سال ۹۸ که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در پاسخ به سوالی در مورد اعطای مرخصی به زندانیان جرایم سیاسی و امنیتی گفت: زندانیانی که امروز در زندان هستند، زندانی امنیتی هستند.

وی افزود: در این بخشنامه برای اعطای مرخصی به زندانیان پیش‌بینی لازم به عمل آمده است و صراحتا اعلام می‌کنم آماری که ما جمع‌بندی کردیم علی رغم فضاسازی‌هایی که گفته می‌شد زندانیان امنیتی از این مرخصی محروم هستند، اما بیش از ۵۰ درصد از زندانیان امنیتی نیز از این مرخصی استفاده کردند.

اسماعیلی درباره آخرین وضعیت اعطای مرخصی به کل زندانیان نیز تصریح کرد: تا امروز حدود ۸۵ هزار نفر از زندانیان از این مرخصی بهره‌مند شده‌اند.

  • ابزار خرسندی وزیر خارجه انگلیس از آزادی موقت نازنین زاغری

وزیر امور خارجه انگلیس بار دیگر در یک موضع‌گیری مداخله‌جویانه، خواستار آزادی تمامی شهروندان دوتابعیتی انگلیسی محکوم به حبس در ایران شد. دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در توئیتی نوشت: از آزادی موقت نازنین و بازگشتش به آغوش خانواده در ایران آسوده‌خاطر شدم. ضروری است که او دسترسی به هرگونه مراقب‌های پزشکی را داشته باشد.

او ادامه داد: من دیروز با وزیر خارجه ایران تماس گرفتم و خواستار آزادی فوری و دائمی تمام شهروندان دوتابعیتی انگلیس شدم که به صورت مستبدانه در آنجا به حبس درآمده‌اند.

کد خبر 493624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha