مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

شیوع ویروس کرونا طی چند ماه اخیر همه انسان‌ها را در سراسر جهان نگران کرده است. یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که متخصصان و کارشناسان برای در امان ماندن از این ویروس ناشناخته توصیه می‌کنند رعایت بهداشت فردی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد. 

اصلاح صورت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جمال میرزایی فوق تخصص عفونی درباره ارتباط ریش بلند با ویروس کرونا گفت: ریش و سبیل به علت بلند بودن می‌تواند منشا ویروس آلوده و خطرناک کرونا باشد به همین دلیل توصیه می‌شود ریش و سبیل خود را کوتاه کنید.

او بیان کرد: از آنجایی که مردان ریش و سبیل خود را با تیغ شخصی کوتاه می‌کنند پس اشکالی ندارد و این کار به هیچ عنوان نمی‌تواند ویروس کرونا را منتقل کند.

با شیوع ویروس کرونا طی چند ماه اخیر همه متروها و اتوبوس‌ها روزانه ضدعفونی می‌شوند، اما ضدعفونی مکان‌های عمومی مانند آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها و... باید توسط صاحبان آن‌ها انجام شود.

یکی از ملزومات روزانه زندگی ما انسان‌ها که امری جدی است رفتن به آرایشگاه و کوتاهی مو، ریش یا سبیل است. با بروز ویروس کرونا بسیاری از افراد از رفتن به آرایشگاه‌ها به صورت جدی پرهیز می‌کنند. هرچند در صورت رعایت اصول بهداشتی ویروس کرونا منتقل نخواهد شد، اما بهترین کار این است که تا اطلاع ثانوی به آرایشگاه‌ نرویم.

اگر به هر دلیل مجبور شدید به آرایشگاه بروید، حتما به این نکات توجه کنید. همه آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی موظف‌اند هنگام ورود مشتری به آن‌ها دستکش، ماسک و پدهای ضدعفونی‌کننده یکبار مصرف بدهند و خود آرایشگر باید جلو چشمان مشتری قیچی و... را ضدعفونی کند در صورتی که مشتری این وسایل را به همراه داشت آرایشگر باید از وسایل مشتری استفاده کند.

همه آرایشگرها باید هنگام اصلاح سر یا صورت مشتری از ماسک استفاده کنند تا از ابتلا به کرونا در امان بمانند.

همچنین باید در آرایشگاه‌ها یک شخص را به عنوان مسئول امور مالی تعیین کنند و از این‌که یک نفر هم حساب مشتری را تسویه کند و هم این‌که موهای او را اصلاح کند به صورت جدی جلوگیری شود. 

برای کوتاهی ریش به هیچ عنوان نباید از تیغ‌های مشترک استفاده شود، البته رعایت این نکته مختص این روزها و شیوع ویروس کرونا نیست و باید همیشه به آن توجه کرد. در ضمن کارکنان آرایشگاه‌ها قبل و بعد از انجام تمامی امور مربوط به مشتریان باید دست‌های خود را با الکل ضدعفونی کنند یا آن‌ها را با آب و صابون یا مایع بشویند.

کد خبر 493551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha