مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

طرح پایش و بازرسی سلامت در ورودی و خروجی شهرهای استان مرکزی روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند با حضور مسئولان پدافند زیستی این استان آغاز شد.

غربالگري ورودي مركزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این طرح بر اساس شرایط پیش آمده در کشور، نیاز به مدیریت بحران و  بر اساس ابلاغیه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اجرایی شده است.

در این طرح جمعیت هلال احمر برای کنترل شیوع بیماری کرونا مسئول تشکیل و نظارت بر تیم‌های بازرسی سلامت مستقر در خروجی شهرها شده است.

در اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس، نیروی انتظامی، نیروهای مسلح، استانداری، اداره کل حمل و نقل جاده‌ای و ضابطان قضایی استان مرکزی همکاری دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در آغاز اجرای این طرح گفت: این جمعیت همه تلاش خود را برای کاهش شیوع و مهار ویروس کرونا به کار گرفته است  و بر اساس مصوبات کارگروه زیستی این استان در روزهای قبل  ۷ قرارگاه کلید خورد که امروز به ۲۴ قرارگاه افزایش یافته است.

دکتر محمد محمدی افزود: ۷۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در اجرای این طرح مشارکت دارند و طرح غربالگری مسافران را با جدیدت انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: طرح بازرسی زیستی از جمله طرح‌های خوب در کشور است که در این استان نیز به موقع اجرا شد.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: در راستای اجرای این طرح دستگاه‌های مسئول بسیج شده‌اند و مسافرانی که قصد عبور از جاده های استان مرکزی را داشته باشند، غربالگری می‌شوند و از فردا چهارشنبه ۲۸ اسفند امکان ورود برای افراد غیربومی به این استان وجود ندارد.

وی بیان کرد: استان مرکزی دارای مردمی مهمان نواز از گذشته تاکنون بوده اما به دلیل شرایط حاکم بر کشور، مردم این استان در ایام نوروز پذیرای هیچ میهمانی نیستند.

کد خبر 493535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha