مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

عضو خبرگان رهبری گفت: اقدامات خودسرانه‌ و هتک حرمت نسبت به حرم اهل بیت(ع) که سوژه و فرصت سوء استفاده به دست ایادی استکبار جهانی و دشمنان هم داده، محکوم است.

حرم حضرت معصومه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز عنوان کرد: نباید به نام دین و دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی، دست به ناهنجاری زد و اقداماتی غیرمنطقی و به دور از عقلانیت انجام داد.

عضو خبرگان رهبری افزود: در شرایطی به سر می‌بریم که تمامی علمای عظام و مراجع و بزرگان دینی و به ویژه رهبر انقلاب با تصمیمات ستاد پیشگیری با بیماری کرونا همراهی می‌کنند و این دستورات را برای حفظ سلامت جامعه الزامی و قابل اجرا می‌دانند.

حجت السلام والمسلمین دیرباز بیان کرد: هتک حرمت به حرم مطهر و شکستن درها برای ورود، اقدامی بسیار نادرست و ناشایست است و این ساختارشکنی‌ها مورد تائید نیست.

وی اضافه کرد: پس از دستورات ستاد مقابله با کرونا، نماز جمعه تعطیل شد، این فریضه ارزشمند همواره از مستحبات موکد بود اما وقتی مساله پرهیز از حضور مردم در اجتماع به میان می‌آید باید به این تصمیم‌ها احترام گذاشت.

رئیس دانشگاه قم گفت: همه امور و برنامه‌ها باید براساس دیدگاه‌ها و توصیه‌های متخصصان بهداشت و مسئولان این ستاد تنظیم شود و در این شرایط هتک حرمت و اقدامات خودسرانه معنایی ندارد.

وی افزود: مراجع و هم رهبر انقلاب در اطلاعیه‌هایی این نکات مهم را متذکر شده‌اند و نباید تصمیماتی خارج از این چارچوب گرفته شود که سلامتی جامعه را به مخاطره بیندازد.

حجت السلام والمسلمین دیرباز اظهار کرد: در حال حاضر نیز تصمیم بر این است که اماکن مذهبی و بارگاه ائمه معصوم و فرزندان‌شان تعطیل باشد و محدودیت‌هایی ایجاد شود که همه ما باید از آن تبعیت کنیم.

وی اضافه کرد: ملت شریف ایران و مسلمانان و شیعیان با توجه به مصلحتی که در تعطیلی حرم مطهر در قم وجود دارد آن را می‌پذیرند و تبعیت می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: بنا نداریم در ساختارشکنی شب گذشته ۲۶ اسفند افرادی را متهم کنیم، ممکن است بخشی از این واکنش‌ها متاثر از اندوه و ناراحتی باشد، اما قطعا پشت سر این حوادث افرادی قرار دارند که ارتباط آنها با استکبار جهانی و دشمنان اسلام قابل انکار نیست و فعالیت‌های مذهبی را نیز در راستای اهداف آنان دنبال می‌کنند.

وی عنوان کرد: افراد حق ندارند وقتی درهای حرم بسته شده است به آن هجوم بیاورند و آسیبی به حرم و مردم وارد کنند، همه ما در این شرایط وظیفه داریم از دستوراتی که به صلاح جامعه است تبعیت کنیم.

کد خبر 493496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha