مدیرکل پیش‌بینی وهشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از فردا چهارشنبه ۲۸ اسفندماه، از آب گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در ۱۱ استان کشور خبر داد.

آبگرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با اشاره به این که امروز سه‌شنبه ۲۷ اسفند در نوار شمالی و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: فردا با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارش باران و در ارتفاعات غرب و شمال غرب کشور بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این که به تدریج گستره فعالیت این سامانه بارشی کل نیمه غربی را فرا می‌گیرد، تصریح کرد: در این روز در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، قزوین، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و شمال خوزستان بارش شدت دارد و آب گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روز پنج‌شنبه نیز در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب و دامنه‌های البرز بارش پراکنده و در شمال شرق کشور رگبار باران دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به این که روز جمعه ۱ فروردین در شمال شرق و برخی مناطق جنوبی کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: روز شنبه به جزء بخش‌هایی از شرق و مرکز کشور سایر مناطق آسمانی ابری همراه با بارش باران خواهند داشت.

وی افزود: امروز دریای خزر و فردا دریای خزر و خلیج فارس مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا ابری در بعضی ساعات رگبار باران و وزش باد با احتمال رعد و برق و حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه نیز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 493453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha