فرمانده سپاه عاشورا گفت: تعداد ۳۲ هزار نفر از بسیجیان آذربایجان شرقی در طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا مشارکت می کنند.

مبارزه با کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار عابدین خرم روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات این طرح ملی در تبریز، افزود: طبق هماهنگی های به عمل امده با دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی در مرحله نخست این طرح که از امروز آغاز می شود، تعداد ۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی آموزش دیده در مراکز سلامت مستقر خواهند شد.

وی اظهار داشت: در این طرح ملی و مهم افراد جامعه با هماهنگی مراکز سلامت و پایگاه‌های مقاومت بسیج و از طریق ارتباطات تلفنی تمام جمعیت مناطق تحت پوشش مراکز را از نظر علایم بیماری، غربالگری خواهند کرد.

خرم اضافه کرد: سپاه عاشورا برای مبارزه با کرونا همواره در کنار مردم و به فکر تامین معاش مردم بوده و با خیران و نیکوکاران استان نیز هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد تا اقلام و لوازم مورد نیاز بهش بهداشت و درمان را تهیه و در اختیار آحاد مردم قرار دهیم. به گفته وی طی روزهای گذشته به همت سپاه عاشورا ۴ هزار و ۲۹۰ مورد از معابر و اماکن عمومی آذربایجان شرقی ضدعفونی و ۱۶ هزار بسته اقلام بهداشتی بین مردم توزیع شده است.

فرمانده سپاه عاشورا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۱۸ کارگاه تولید ماسک هم در آذربایجان شرقی به همت بسیجیان فعال شده است و تعداد ۳ هزار نفر هم درقالب گروه‌های جهادی آماده خدمت هستند.

خرم تاکید کرد: پایش و رصد بیماری کرونا توسط سپاه و مجموعه بسیج اقشار تا ریشه کنی کامل آن در آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

وی آغاز طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا را گامی مهم در شناسایی دقیق افراد مبتلا دانست و ابراز امیدواری کرد طی روزهای آینده با اجرای این طرح که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سپاه و بسیج شروع شده است، بتوانیم افراد و بیماران مبتلا را در خانه هایشان شناسایی و درمان کنیم.

کد خبر 493450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha