همزمان با افزایش آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در جهان، بیش از ۵۰۰ هزار شهروند انگلیس با امضای توماری مراتب اعتراض خود را به سیاست دولت بوریس جانسون برای باز نگه‌داشتن مدارس اعلام کرده و خواستار اقدام فوری دولت دراین رابطه شدند.

جانسون در یک قدمی نخست‌وزیری انگلیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در این تومار الکترونیکی که توسط فردی به نام «سامی آبوت» روی تارنمای پارلمان انگلیس ایجاد شده، امضاء کنندگان تاکید کرده‌اند که دانش‌اموزان از ترس ابتلا به کرونا قادر به تمرکز روی تحصیل خود نیستند.

آنها با بیان اینکه مدارس هرچه دیرتر تعطیل شوند، ویروس کرونا بیشتر شایع می‌شود، ابراز امیدواری کرده‌اند که دولت یا پارلمان در این زمینه اقدام لازم را هرچه سریع‌تر معمول دارد.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا زمان مخابره این خبر بیش از ۵۷۳ هزار نفر تومار یاد شده را امضاء کرد و آمار آن به سرعت رو به افزایش است.

طبق رویه‌های سیاسی، اگر شمار امضاهای یک تومار از ۱۰ هزار نفر بیشتر شود دولت انگلیس بایستی به آن پاسخ گوید و اگر از ۱۰۰ هزار نفر فراتر برود، درخواست مطرح‌ شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد.  

اعتراض به سیاست دولت محافظه کار بوریس جانسون درباره نحوه مقابله با ویروس کرونا به شدت بالا گرفته است.  

براساس آخرین آمار اعلام شده مجموعا ۳۵ نفر بر اثر کرونا جان باخته و یک هزار و ۳۹۱ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.  

دولت انگلیس می‌گوید که هنوز شواهد تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا در جامعه مشهود نیست و قصد تعطیل اعلام کردن مدارس را ندارد. با این حال شواهد نشان می دهد که والدین در پی نگرانی از انتشار این ویروس و به‌رغم توصیه مسئولان، مانع حضور فرزندانشان در کلاس‌های درس شده‌اند.  

جف بارتون، از مدیران انجمن مدیران مدارس و دانشگاه‌های انگلیس گفته است که مدارس مسئول شمار دانش آموزانی نیستند که سر کلاس حاضر نمی‌شوند.  

وی افزود که پیامدهای تعطیلی مدارس در سطح کشور، به معنای «زنگ هشدار» برای معلم‌ها و مسئولانی است که تکنولوژی آموزش از راه دور و آنلاین را ندارند.  

اتحادیه‌های آموزگاران و کارمندان بخش آموزش، قرار است این هفته با وزارت آموزش انگلیس دیدار و درباره مسائل مربوط به تعطیلی مدارس مذاکره کنند، از جمله تاثیر آن بر والدینی که در نیروها و خدمات اضطراری مشغول به کارند.  

در تحولی دیگر گاوین ویلیامسان، وزیر آموزش انگلیس نیز قرار است در جمع حدود هزار نفر از مسئولان مدارس، روز جمعه در کنفرانس سالانه انجمن مدیران مدارس و دانشگاه‌ها سخنرانی کند.  

بیشتر کشورهای اروپایی در چند روز گذشته علاوه بر تعطیل اعلام کردن مدارس، تجمعات و گردهمایی‌های عمومی بیشتر از ۵۰۰ نفر را لغو کرده‌اند.  

با این حال بوریس جانسون پنجشنبه گذشته در نشست خبری مشترک با مشاوران پزشکی دولت اعلام کرد که دولت این کشور برنامه‌ای برای بستن مدارس و تعطیلی تجمعات ندارد.  

وی افزود که سیاست‌های جدید بر اساس شرایط در صحنه اتخاذ خواهد شد و تا وقتی نیاز نباشد، برنامه های محدود کننده اعمال نمی‌شود.

نخست وزیر انگلیس معتقد است که اعمال محدودیت‌های زودتر از زمان مناسب آن، مردم را در بلندمدت خسته خواهد کرد.

مت هنکوک وزیر بهداشت انگلیس دیروز (بکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸) در گفت وگو با شبکه خبری اسکای از سیاست‌های دولت حمایت کرد و افزود که لایحه جدیدی برای تشدید تدابیر مقابله با کرونا به مجلس ارائه خواهد شد.  

با این حال دانشمندان علوم پزشکی انگلیس معتقدند که با توجه به جدی بودن خطر ابتلا به کرونا، سیاست‌های پیشنهادی دولت هماهنگ و راهگشا نیست.

رسانه‌های انگلیس نیز می‌گویند که دولت این کشور نسبت به نحوه مقابله با کرونا شفاف نیست و این مساله خشم مردم را برانگیخته است.

بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری انگلیس، بوریس جانسون و یا یکی از اعضای ارشد دولت قرار است از امروز (دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸) به صورت روزانه در کنفرانس خبری برنامه‌های دولت درباره نحوه مقابله با کرونا را تشریح کند.  

جانسون امروز برای چهارمین بار با اعضای دولت درباره وضعیت کرونا تشکیل جلسه داده و سپس در کنفرانس خبری شرکت خواهد کرد. سخنان او در کنفرانس خبری پنجشنبه گذشته مبنی بر اینکه بسیاری از خانواده ها بر اثر ابتلا به کرونا عزیزانشان را از دست خواهند داد، جنجال برانگیز و به موضوع داغ رسانه‌ها تبدیل شد.

کد خبر 493301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha