معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که ۹۰ درصد هزینه بستری بیماران کرونا در بیمارستان ها را بیمه می‌پردازد، گفت: رقم پرداختی این بیماران بدون آی سی یو حدود ۱۵۰ هزار تومان است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم جان بابایی افزود: این شایعه که در فضای مجازی پخش شده که از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ها رقم های میلیونی گرفته می شود، صحت ندارد. ۹۰ درصد هزینه این بیماران را بیمه می پردازد و فقط ۱۰ درصد کل این هزینه به عهده فرد بیمار است و اگر بیماری توان پرداخت این رقم را هم نداشته باشد، به مددکاری بیمارستان ابلاغ شده که ۱۰ درصد سهم بیمار را مددکاری بپردازد و بیماران کم بضاعت رایگان ترخیص می شوند.

وی گفت: تمام داروها و آزمایش های تشخیصی کرونا در بیمارستان های دولتی رایگان است و فقط ۱۰ درصد هزینه خدمات هتلینگ بیمارستانی (تخت روز) به عهده بیمار است که اگر فرد در تخت عادی بستری شده باشد، سهم ۱۰ درصدی هتلینگ بیمارستانی آن بین ۱۵۰ تا حداکثر ۴۵۰ هزار تومان می شود و حتی اگر در بخش آی سی یو هم بستری شود، سهم پرداختی بیمار به یک میلیون تومان نمی رسد.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: این رقم ها در همه بیمارستان های دولتی صادق است.

جان بابایی گفت: تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا که در بیمارستان های خصوصی بستری شده اند، خیلی کم است و بیشتر آنها افرادی هستند که یا بیمه تکمیلی دارند یا توان مالی بیشتری برای پرداخت در بیمارستان خصوصی دارند.

کد خبر 493238

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha