دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

رئیس شورای‌ اطلاع‌رسانی آذربایجان‌شرقی در آستانه چهارشنبه آخر سال و تاکید بر تقدم سلامت مردم بر پاسداشت این سنت، ‌گفت: ‌برگزاری تجمع‌ها و جشن‌های چهارشنبه سوری موجب شیوع بیشتر بیماری کرونا و شعله‌ورشدن ویروس این بیماری می‌شود بر این اساس باید همچنان در خانه بمانیم.

چهارشنبه سوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  علیار راستگو روز دوشنبه با اشاره به این‌که در راستای مقابله با کرونا، برگزاری هر نوع برنامه فرهنگی و اجتماعی تا اطلاع بعدی متوقف شده است، ‌اظهار کرد: ‌بر اساس اعلام پزشکان، تراکم و تجمع مردم موجب گسترش و شیوع بیماری کرونا می شود و بسیار خطرآفرین است؛ بر این اساس برگزاری مراسم های چهارشنبه سوری همان چیزی می باشد که ویروس کرونا به دنبال آن است.

وی افزود: ‌تکثیر بیماری کرونا بیشتر در اجتماعات ممکن می شود و ویروس کرونا میزبان خود را می یابد؛ بر این اساس هم استانی ها از برگزاری جشن ها و برنامه های چهارشنبه آخر سال صرف نظر کنند تا ضمن کاهش تلفات جانی از شیوع بیماری کرونا نیز ممانعت کنند.  

راستگو یادآوری کرد: ‌پزشکان و کادر درمانی آذربایجان شرقی به علت شیوع بیماری کرونا به شدت درگیر پیشگیری و مقابله با این بیماری هستند و  مردم نیز با رعایت نکردن مسائل ایمنی و برگزاری مراسم های چهارشنبه سوری موجبات زحمت بیشتر و افزایش بار کاری پزشکان، پرستاران ‌و کادر درمانی استان نشوند.

رئیس شورای اطلاع رسانی ‌آذربایجان شرقی تاکید کرد: مدافعان سلامت، کادر ‌پزشکی و درمانی درگیر خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند و همه تلاش می کنند با گسستن زنجیره انتقال، باری از دوش پزشکان و پرستاران بردارند، بنابراین با برپا نکردن مراسم های چهارشنبه آخر سال مصدوم یا جان باخته نخواهیم داشت و به کاهش کار کادر درمان کمک می کنیم.  

راستگو گفت: برای شکست کرونا نیاز به همکاری همه جانبه ‌مردم است و بدون مشارکت و همکاری شهروندان تلاش ها نتیجه ای نخواهد داشت.  

‌وی اضافه کرد: توصیه ها را برای حفظ سلامتی خود، اعضای خانواده، اطرافیان و مردم جامعه جدی بگیریم.  

‌راستگو افزود: ‌تجربیات میدانی نشان می دهد حضور مردم در اماکن و مراکز شلوغ و پر رفت و آمد مثل بازار با میزان شیوع بیماری کرونا ارتباط مستقیم دارد.

کد خبر 493176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرسان ایلامی IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    سنت ها و آیین ها برای ساختن روزی خوش برای مردمان است ، حال که ویروس کرونا - آمده بیم آن می رود با حضور در هرنوع مراسم باعث انتقال یا دریافت بیماری شویم ، باتوجه به محدودیت امکانات کشور برای پوشش بیماران ،ونیز وجدان بیدار ومسئولبت اجتماعی همه ما درقبال همدیگر، هر کس به هر شکل که می تواند ، برای برگزار نشدن چهارشنبه سوری تاکید کند تا خدای ناخواسته ،در شادی ما ، خانه ای ماتم سرا نشود .